Łotwa

Imperium Łotwy
Lotwa-flaga
Flaga Łotwy
Stolica Rzyga
Król Vaira Vīķe Freiberga
Dewiza Gdzie Białoruś, tam nie my
Hymn Piosenka o Łotyszu, Litwinie i Prusie
Ludność Przeludnienia nie stwierdzono
Gęstość zaludnienia Jw.
Powierzchnia Mało, ale starcza
Język urzędowy Łoteszky
Ustrój Wariacyjna dyktatura parlamentarna
Religia E404
Waluta ojro
 
Kavalerija

Łotewska armia

Vaira

Surrealistyczno-futurystyczna impresja na temat pani prezydent lub premier, Vaira Vīķe Freiberga

Na Łotwie są tylko zimnioki i halucynacje z niedożywienia

Goła prawda o Łotwie

Język łotewski jest łotwy

Stardardowy Polak o łotewskim

Łotwa – europejskie, wielkopowierzchniowe imperium, sąsiadujące z Litwą, Estonią i na swoje nieszczęście, z Rosją. Kraj znany głównie z podziwu dla symboliki swastyki i faszystów tępiących komunistów.

[edytuj] Warunki naturalne

Z lewej morze Bałtyckie, z prawej Rosja, więc nie wiadomo, z której strony unosi się gorszy zapach. Wiadomo tylko, że w samej Łotwie najbardziej rozpoznawalną częścią krajobrazu jest pijana mniejszość rosyjska, bo tutaj ani gór, ani wąwozów, ani kotlin, nie ma tu chyba niczego, poza mieszkańcami i halucynacją.

W Estonii krążą plotki, jakoby Łotysze mieli po sześć palców u stóp. Naród ten żywi się nieznanym szerzej w pozostałej części wszechświata szarym grochem, który zgodnie z legendą jest łzami Laimy (ich lokalnej superboheterki), ale są też głosy sugerujące, że to nasienie Najwyższego.

[edytuj] Historia

Przyjazną politykę Krzyżaków, polegającą na wynaradawianiu Bałtów (czyli przodków Łotwinów Łotyszy), przeżyli tylko z powodu smykałki do niemieckiego. Łotysze stali się prawie Niemcami, ale nie udało się to do końca i Łotysze przetrwali jako naród do dziś, chodź to teraz język łotewski ma niemieckie słowa, np. TAK to JA. Krzyżacy dbali o rozwój gospodarczy oraz o pokojowe współżycie Niemców z Łotyszami w Kurlandii i Semigalii, podnosząc cła tym drugim, prowadząc wojny, tłumiąc powstania i eksportując zapasy piwa do Niemiec. Potem Łotwa należała do Szwecji, stąd oficjalnie to kraj luterański, ale i tak Łotysze prawie nie chodzą do kościoła. Łotwa jako samodzielny twór polityczny wyskoczył dopiero w 1918, będąc dzieckiem rewolucji październikowej i traktatu wersalskiego, a 20 lat niezależności od Ruskich, połączonych z łupniem w wojnie z bolszewikami, Łotwa zapłaciła wesołym komunizmem w latach 1940–91. W tym czasie przesiedlono do Łotwy tylu Rosjan ilu się tylko dało, dziś jest ich tam 40% populacji i nie wiadomo co z nimi zrobić.

[edytuj] Polityka

Niewielu ludzi wie, co się tu dzieje, tylko sami Łotysze, ponieważ jest to tak małe państwo, że odsetek polityków jest tak wysoki jak stężenie alkoholu we krwi tutejszych Rosjan. O Łotwie zrobiło się głośno, kiedy nasz prezydent poleciał wraz z odpowiednikami nadbałtyckimi do Gruzji, wspomóc ją w walce z imperialistycznym rosyjskim najeźdźcą.

Ze strony Polski należy też docenić solidarność w kwestii polityki energetycznej i oprotestowanie budowy nitki z gazem pod Bałtykiem. Oficjalny argument przeciw budowie z ust łotewskich polityków to, że Bałtyk będzie puszczać gazy i to bardzo niezdrowe dla środowiska.

[edytuj] Plany na przyszłość

Plan Łotwy na kolejne lata obejmuje podbicie Estonii oraz zbudowanie floty morskiej. Mają w planach zajęcie Morza Bałtyckiego oraz zakup nowych rosyjskich czołgów.

[edytuj] Ekonomia

Obecnie Łotwa nie mając nic, nawet torfu, jak jej sąsiadka Litwa, mocno prze do przodu i już niedługo uroczyście wprowadzi euro jako walutę. Swojej aktualnej planują się pozbyć tak jak rubli – przerabiając banknoty na papier toaletowy, a miedziane monety na kable telefoniczne.

[edytuj] Gdybanie

Gdyby Łotwa wydobywała ropę naftową, uniezależniłaby się energetycznie od Rosji. Gdyby Łotwa nie była w Unii Europejskiej, byłaby bogatsza lub biedniejsza. Gdyby w Łotwie były góry, rozgrywałby się tutaj Puchar Świata w skokach narciarskich. Gdyby bracia Kaczyńscy urodziliby się w Łotwie, nie dogadaliby się nawet między sobą. Gdyby Łotwa miała dostęp do morza... a nie, ma przecież.

[edytuj] Sport

Łotwa zagrała na Euro szybciej od Polaków, w dodatku spuszczając im raz bolesny wpierdol 1:0, gdzie znany z kocich ruchów i padaczki dansmen Jerzy Dudek zamiast złapać piłkę, złapał 34 muchy, zabijając 8 oraz, jak się później okazało, marzenia Polski o Euro. Na Euro 2004 Łotwa miała niepowtarzalną okazję spuścić łomot reprezentacji Niemiec, ale tego dnia łotewscy napastnicy nie mieli dnia konia, jak w meczach z Polską i Szwecją w eliminacjach. Od tego czasu sukcesy sportowe Łotwy ograniczają się do podobnych jednorazowych wyskoków i jakie to jest zdziwienie, gdy od czasu do czasu słyszy się o reprezentacji Łotwy w siatkówce lub hokeju.

Nasze strony