Łysienie

Lifting.gif

Niektórym trudno się pogodzić z utratą włosów

Łysienie – proces zaczynający się niewinnie od utraty kilku włosów, postępujący dość szybko. W miarę postępu tegoż procesu włosy znajdowane są wszędzie. Najczęściej w kanapkach, zupach, herbatach. W końcowej fazie włosy znajdowane są wszędzie z wyjątkiem głowy. Włosy zazwyczaj wypadają w kierunku dolnym, rzadziej na boki, czy ku górze. Proces ten jest jednostronny, oznacza to, iż raz utracone włosy nie pojawią się na głowie łysego. Nie można go też zatrzymać.

[edytuj] Przyczyny łysienia

Łysienie może być oznaką choroby, kiedy włosy wypadają wskutek zaburzeń w organizmie, niewystarczających ilości witamin i mikroelementów.

Często jest także oznaką starości. W kwestii tej, z jednymi natura obchodzi się łagodniej i pozwala im po prostu osiwieć. Z innymi obchodzi się nadwyraz brutalnie pozbawiając ich zarówno wzroku, jak i włosów, doprowadzając do połykania kłaczków wraz z pierniczkami.

Zdarza się, iż łysienie to także objaw bezsilności. Znane są przypadki wyrywania włosów z głowy, aż do całkowitej ich utraty, z powodu chęci wyładowania stresów. Zachowanie takie wykazują często osoby obdarzone siłą fizyczną, pozbawione siły umysłowej.

Łysienie częściej dotyka osoby płci męskiej. Jest to jedna ze sprawiedliwości natury, która rekompensuje im w ten sposób brak menstruacji.

[edytuj] Zapobieganie łysieniu

Quentin Matsys - A Grotesque old woman.jpg

Dla innych nie to jest największym problemem

Znane są środki zapobiegające utracie włosów, lecz prowadzą one tylko do utraty pieniędzy. Należy pogodzić się ze swoim nowym odbiciem w lustrze i codziennie pielęgnować skórę głowy, by nie osadzał się na niej kurz, pyłki i opady atmosferyczne.

Jedynym skutecznym lekarstwem na łysienie, jest zakup peruki, która nie usuwa jednak jego skutków, lecz je maskuje. W przypadku noszenia peruki, należy wystrzegać się silnych podmuchów wiatru. Mogą one sprawić, iż odfrunie ona wraz z nim i posłuży jako gniazdo dla ptaków.

[edytuj] Zalety łysienia

Łysienie, jak każdy zachodzący proces posiada swoje zalety. Należą do nich:

  • Brak konieczności posiadania grzebienia,
  • Brak występowania łupieżu,
  • Brak konieczności mycia głowy, co oszczędza wiele czasu oraz pozawala zaoszczędzić na szamponie,
  • Brak siwych włosów,
  • Brak konieczności odwiedzania fryzjera,
  • Brak oparzeń słonecznych na nosie – cała uwaga słońca skupia się na czubku głowy,
  • Można przynosić innym szczęście – wystarczy chodzić w okularach zaraz za kominiarzem.
Nasze strony
Przyjaciele