.Nowoczesna

Ryszard Swetru

Ryszard Swetru, założyciel

.Nowoczesna, .N, Nowoczesna Kropka, zwana również Petruformą Obywatelską, .Nowotworem tudzież .Nowoczerskąpartia polityczna, a zarazem grupa spekulantów na rynku domen internetowych. Założona została przez paraekonomistę Ryszarda Swetru.

[edytuj] Historia

Platforma Obywatelska tonie, spieprzamy!

Zdanie zwiastujące utworzenie .N

Dzień po pierwszej turze wyborów prezydenckich 2015 dwóch zeitgeistów polskiej polityki – Leszek Balcerowicz oraz Władysław Frasyniuk ogłosiło chęć założenia partii politycznej. Dzięki temu wyczynowi dostali 5% poparcia w sondażach[1] Schemat działania był prosty:

  1. Przekonać wyborców Platfusa Obywatelskiego, iż ten się niechybnie stoczy;
  2. Przekonać tychże wyborców, że to ta partia (wówczas jeszcze bezimienna) to idealny prezent na święta wybór przy urnie;
  3. Przekonywać opinię publiczną tak długo, jak to możliwe, że nie mają nic wspólnego z rzeczonym Platfusem;
  4. Wymyślić wreszcie fajną nazwę.

[edytuj] Nazwa

Aktualna nazwa pochodzi stąd, że kogoś oświeciło i odkrył, że na listach wyborczych komitety ustawia się alfabetycznie[2], a znaki spoza alfabetu – takie jak kropka – mają pierwszeństwo. Oczywiście to pretekst, podany do informacji publicznej, ale tak naprawdę za wyborem stoi rzecz bardziej prozaiczna. Mianowicie najpierw pochwalono się nazwą partii, której pierwotne brzmienie to nowoczesna.pl, a dopiero potem pomyślano o wykupieniu domeny internetowej o takiej nazwie. Szybko się okazało, że jakiś dzieciak zrobił to jako pierwszy i na szybko było trzeba wymyślić coś innego.

[edytuj] Politycy

Jak łatwo zauważyć, politycy Nowoczesnej mają swojsko brzmiące nazwiska, które od razu mówią, skąd pochodzą:

[edytuj] Jak rozpoznać w sobie elektorat .Nowoczesnej?

[edytuj] Program

Przypisy

  1. Imponujący wynik, jak na jeden dzień.
  2. Geniusz, nie?
  3. We frankach, oczywiście

Nasze strony
Przyjaciele