0 (liczba)

Disambug „Zero” przekierowuje tutaj. Zobacz też Zbigniew Ziobro.

Mniej niż zerooooo!

Lady Pank o zerze
O

…to chyba to

Zero Reploid

… a jednak nie

0 (pot. zero, null) – twój symbol. Tak, twój. Nie patrz się tak głupio, bo nic ci to nie pomoże. Dzisiaj każdy człowiek na Ziemi jest oznaczony jakimś symbolem, albo liczbą. Jak w obozie. A nad wszystkim panuje Architekt. Nieważne, Twój symbol to 0. Jeśli masz jakieś wątpliwości, to zgłoś się do Architekta. Jeśli Ci się uda.

[edytuj] Zero w równaniach

Cyfra zero znacznie upraszcza rozwiązywanie równań matematycznych. Na przykład mając takie, skomplikowane, równanie:

1246321{x}^{2}+0,0064x+1,58931 = 2,71

możemy je bardzo szybko rozwiązać mnożąc obie strony przez 0 uzyskując postać 0 = 0. Co jest prawdą.

[edytuj] Historia

Przez wiele lat ludzie lepiej lub gorzej obchodzili się bez używania zera. Dla przykładu tacy Rzymianie, używający abakusa, liczbę zero zastąpili spacją. W związku z tym często wychodziły im takie potworki, jak rok -1203 zapisywany „-12 3”. Rzymianie nie wynaleźli jeszcze okularów, dlatego też co starsi często taką datę mylili z rokiem -123.

Dopiero matematycy hinduscy, stwierdzając, że taniej ich wyjdzie wynalezienie zera, niż szkieł korygujących, wprowadzili ten znak do swojego systemu liczenia.

Pozycję zera w zbiorze liczb naturalnych ugruntowali jednak programiści. Tylko oni, licząc, np. ile lizaków kupili, zaczynają od zera a nie od 1 albo od spacji. Tak więc, gdy poprosisz programistę, by ten policzył do 10 usłyszysz: „0, 1, 2…”, natomiast jego wypowiedź skończy się na n-1. Nie rozumiesz? Nie myśl, że zrozumiesz programistę.

[edytuj] Większe 0

{0}^{2}

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele