0 (liczba)

Disambug „Zero” przekierowuje tutaj. Zobacz też Zbigniew Ziobro.

Mniej niż zerooooo!

Lady Pank o zerze
Zbigniew Ziobro 2016-03-03 (cropped)

Zero…

O

…to chyba też…

Zero Reploid

…a jednak nie

$ 0 $ (pot. zero, null) – twój symbol. Tak, twój. Nie patrz się tak głupio, bo nic ci to nie pomoże. Dzisiaj każdy człowiek na Ziemi jest oznaczony jakimś symbolem, albo liczbą. Jak w obozie. A nad wszystkim panuje Architekt. Nieważne, Twój symbol to $ 0 $. Jeśli masz jakieś wątpliwości, to zgłoś się do Architekta. Jeśli Ci się uda.

[edytuj] Zero w równaniach

Cyfra zero znacznie upraszcza rozwiązywanie równań matematycznych. Na przykład mając takie, skomplikowane, równanie:

$ 1246321{x}^{2}+0,0064x+1,58931 = 2,71 $

możemy je bardzo szybko rozwiązać mnożąc obie strony przez $ 0 $ uzyskując postać $ 0 = 0 $. Co jest prawdą.

[edytuj] Historia

Przez wiele lat ludzie lepiej lub gorzej obchodzili się bez używania zera. Dla przykładu tacy Rzymianie, używający abakusa, liczbę zero zastąpili spacją. W związku z tym często wychodziły im takie potworki, jak rok $ -1203 $ zapisywany „$ -12 $ $ 3 $”. Rzymianie nie wynaleźli jeszcze okularów, dlatego też co starsi często taką datę mylili z rokiem $ -123 $.

Dopiero matematycy hinduscy, stwierdzając, że taniej ich wyjdzie wynalezienie zera, niż szkieł korygujących, wprowadzili ten znak do swojego systemu liczenia.

Pozycję zera w zbiorze liczb naturalnych ugruntowali jednak programiści. Tylko oni, licząc, np. ile lizaków kupili, zaczynają od zera a nie od 1 albo od spacji. Tak więc, gdy poprosisz programistę, by ten policzył do 10 usłyszysz: „0, 1, 2…”, natomiast jego wypowiedź skończy się na n-1. Nie rozumiesz? Nie myśl, że zrozumiesz programistę.

[edytuj] Większe $ 0 $

$ {0}^{2} $

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele