AXN

PlayStation dało nam tyle hajsu, to i AXN nam da

Sony na konferencji w 1997 r.

AXN – stacja telewizyjna będąca własnością Sony Pictures Television International. Swoją emisję rozpoczął 17 października 2003 r. (Polska) w formacie 16:9/4:3, 576i (SDTV), natomiast 12 lipca 2010 r. zaczęto emitować w 1080i (HDTV).

[edytuj] Historia

Pierwszy kanał AXN rozpoczął emisję 21 sierpnia 1997 r. i dostępny był na początku tylko w krajach azjatyckich, lecz potem rozpoczęto emisję w Brazylii, krajach latynoamerykańskich, Europie, Polsce i na statkach UFO (ponadto Sony zrobiło kanał specjalnie dla naszych zielonych przyjaciół – AXN Sci-Fi). 29 maja 2006 r. w Polsce, Rumunii, Bułgarii i w Węgrzech rozpoczęto emisję dwóch nowych kanałów – AXN Sci-Fi oraz AXN Crime. W październiku 2013 r. dodano dwa nowe kanały – AXN White i AXN Black zastępując dawne stacje AXN Crime i AXN Sci-Fi.

[edytuj] Kanały

AXN to „bardzo” popularna sieć. Dlatego Sony wrzuca na nim powtórki znanych seriali, aby zarobić w Polsce, Japońce poprosiły Cyfrowy Polsat aby kanały AXN były w płatnej ofercie. Oto lista wszystkich kanałów AXN:

  • AXN – nudny, główny kanał, na którym lecą powtórki Agentów NCIS i CSI: Cyber;
  • AXN HD – to samo co wyżej, tylko w jakości HD;
  • AXN Sci-Fi – kanał dla UFO, niestety w październiku 2013 zmieniono jego nazwę na AXN White, ponieważ Sony straciło łączność z kosmitami;
  • AXN Crime – Kanał dla osób lubiące kryminały, widzowie najczęściej popełniali samobójstwo, ponieważ po obejrzeniu pierwszego odcinka pierwszego sezonu CSI: Kryminalne zagadki Nowego Jorku puszczono ten sam odcinek;
  • AXN White – UFO zerwało łączność z Sony, to Japońce się wkurzyli i zaczęli emitować japońskie bajki (których UFO nie znosi);
  • AXN Black – niektórzy uważają, że pracownicy Sony to rasiści, ponieważ zrobili kanał dla białych i czarnych (na tym drugim publikują rasistowskie seriale);
  • AXN Spin – miał emitować komedie. Przez pewien czas odtwarzali japońskie bajki[1] Obecnie połowa seriali jest za darmo w sieci i można je obejrzeć za pośrednictwem AXN Spin Player.

[edytuj] AXN Player

Seriale emitowane na naszym ulubionym AXN można obejrzeć od jakiegoś czasu w aplikacji AXN Player. Powstała również „aplikacja” dla systemów PlayStation 3 która nie jest wspierana od jej początku, otwiera się ona w nowym oknie przeglądarki konsoli. Ponad to od 2015 r. nie można wejść na stronę AXN Player za pomocą PS3 ponieważ pojawia się błąd. AXN Player kradnie nazwę naszemu polskiemu TVN Player.

[edytuj] AXN Now

W usłudze Player.pl od 20 lutego 2014 r. można oglądać wszystkie kanały spod marki AXN (online). Nazwano to AXN Now, żeby jakoś to brzmiało. Nazwę zgapili od Google Now.

Przypisy

Nasze strony
Przyjaciele