A Farewell to Kings

A Farewell to Kings
Rush A Farewell To Kings
Okładka albumu – rozpierdziel totalny
Wykonawca Pośpiech
Wydany 1 września 1977
Gatunek hard rock, rock progresywny
Długość jak zwykle za krótki
Wytwórnia Anthem/Mercury
Producent Terry Brown
Następny Album Półkule
Poprzedni Album 2112

A Farewell to Kings – to piąty już album nie zastanawiających się. Nieco mniej ciężki od poprzednich, bardziej progresywny i również lubiany. Krytycy nie mieli już tak wywalone, pisali pozytywne recenzje.

[edytuj] Lista utworów

  1. A Farewell to Kings – spokojno-niespokojna piosenka mówiąca, że ludzie nie pamiętają przeszłości. Nic specjalnego.
  2. Xanadu – dłuugi utwór o gościu, który szuka krainy nieśmiertelności, a kiedy ją w końcu znajdzie to nie może uciec.
  3. Closer to the Heart – chyba najbardziej znana piosenka tego zespołu, nie ma większego sensu, poza tym, że radzi wszystkim wypełniać swe obowiązki bliżej sercu.
  4. Cinderella Man – ludzie uważają jakiegoś kolesia za wariata, bo był ludzki i skromny.
  5. Madrigal – utwór zazwyczaj olewany, powolny i spokojny. Mówi coś o walce ze smokami za pomocą piór.
  6. Cygnus X-1 – (Book One – The Voyage) – długi kawałek o podróży kosmicznej w głąb czarnej dziury.
    1. Prologue – Neil opowiada o dziurze.
    2. 1(bez nazwy – pierwsza część jest druga? Bardzo mądre.) – główny bohater zachwyca się opowieścią i chce tam lecieć.
    3. 2 – podróż się zaczyna. Nasz kolega leci przez różne galaktyki, aż w końcu dociera na miejsce.
    4. 3 – czarna dziura przejmuje kontrolę, powodując śmierć bohatera.

[edytuj] Wykonawcy

  • Geddy Lee – wokal, bas, dwunastostrunowiec, troszki syntezatora;
  • Alex Lifeson – przeróżne gitarki, troszki syntezatora nożnego;
  • Neil Peart – garnki, dzwonki i inne przeszkadzajki.

Nasze strony
Przyjaciele