Adela Laurie Blue Adkins

Adela Laurie Blue Adkins (ur. 5 maja 1988 roku w Londynie) – angielska piosenkarka śpiewająca neo soul wywodzący się z muzyki afrykańskiej.

[edytuj] Piosenki Adeli

  • Set fire to the rain – po pojawieniu się w rozgłośniach radiowych, hit wywołał duże zdezorientowanie wśród słuchaczy, którzy posądzili Adelkę o bycie mężczyzną. Opowiada o myślach samobójczych autorki, wyrażającej chęć spłonięcia w ogniu.
  • Rolling in the deep – tym razem Adela popada w depresję i grozi byłemu chłopakowi. Teledysk sugeruje, iż chce go zabić za pomocą szklanek.
  • Someone like you – Adelka budzi się z przysłowiową ręką w nocniku i doznaje olśnienia, że jej były chłopak jest już żonaty. Nieustraszenie jednak próbuje znaleźć kogoś takiego jak on.
  • Skyfall – piosenka napisana na potrzeby filmu o Jurku Bondzie. Adelka zbytnio się nie zastanawiała nad sensem piosenki, tylko skrobała, co jej na myśl przyszło.
  • Turning tables – jak sama nazwa mówi, pieśń traktująca o kręcących się stołach. jej sens jest tak głęboki, że sama Adele go nie zna.
  • Cold shoulder – piosenka powstała podczas wakacji Adeli nad Bałtykiem. Wtedy to po raz kolejny postanowiła popełnić samobójstwo, tym razem z udziałem noża.
  • Don't you remember – Adelka podaje powody, dla których chłopak z nią zerwał. On po prostu dostał amnezji spowodowanej zażyciem zbyt dużej ilości środków halucynogennych (trudne słowo).

[edytuj] Zainteresowania

Adela ma to do siebie, że gra na wszystkich (no może oprócz banjo) instrumentach, w tym na gitarze, basie, perkusji i keyboardzie. Sprytne. Dzięki tej umiejętności oraz sporej tuszy sama w sobie jest orkiestrą.

[edytuj] Rodzina

19 października 2012 r. urodziła syna i nazwała go Anioł. Drugie imię odziedziczył po pracodawcy mamusi - wujku Bondzie.

[edytuj] Nagrody

Adelka dostała tyle nagród, że musiała przeznaczyć na nie cały apartament. Za co? Cóż, o takie rzeczy pytajcie najstarszych górali.

Nasze strony
Przyjaciele