FANDOM

Flag of the United States

Flaga amerykańska – każdy Amerykanin ma ją na podwórzu, skarpetach lub wycieraczce, mało który wie co oznaczają te dziwne trójkolorowe szlaczki

Amerykaniec

Amerykanin – wizja artysty

Amerykanie – pojęcie, które w praktyce nie istnieje, bo wszyscy Amerykanie to imigranci. W teorii ci właśnie imigranci to Amerykanie.

Amerykanów dzielimy na pływających w luksusach grubasów-elegantów oraz inne grupy: czarnych braci, wiejskich miłośników country i sławnych lansiarzy (celebrities). Właściwie czarni bracia, wiejscy miłośnicy country i celebrities też są grubasami-elegantami (lub to tuszują), dlatego w zasadzie Amerykanie nie są wcale dzieleni. Dzielić umieją tylko ich naukowcy – i to przez zero!

Filozofia emigracji edytuj

Kenyan man 2

Emigracja – wspólna racja. I ja mogę być Amerykaninem!

Bycie (stanie się) Amerykaninem jest oparte na prostej filozofii będącej ciągiem przyczynowo-skutkowym. Przykłady:

  • jestem Niemcem – jadę odwiedzić rodzinę, zostaję – jestem Amerykaninem.
  • jestem Polakiem – nęka mnie bieda, wyjeżdżam – jestem bogatym Amerykaninem.
  • jestem Meksykaninem – ściga mnie prawo, wyjeżdżam – jestem przykładnym Amerykaninem.
  • jestem biedną Kubanką – wychodzę za zamożnego Amerykanina – jestem zamożną Amerykanką.

Słowo „Amerykanin” (czy, jak mawiają niektórzy, „Amerykan”) jest kłamliwe jak kiełbasy przedwyborcze. Rdzenni mieszkańcy USA – Indianie, łapią się za głowy słysząc, że ten Czech i tamten Żyd obok mieli biednie, chłodno i głodno, wyjechali do Ameryki, nażarli się jak głupi, dorobili dwóch willi i czterech samochodów osobistych i mówią o sobie „Amerykanie”.

Cechy zewnętrzne edytuj

McDonald klient

Dzieci amerykańskiej piękności

Przyjeżdżając do USA jako Polak jesteś czysty, schludny, dobrze ubrany, pachnący może i tanimi, ale nie najgorszymi perfumami. Obcując pod szyldem „Amerykanin” możesz się pławić w luksusach, jeszcze lepiej ubierać, lansić, cynić i wozić, ale przesiąkniesz samoopalaczem i tanią musztardą, utytłasz wodnistym ketchupem oraz zaczniesz ohydnie cuchnąć smogiem, tynkiem lub olejem z trzydziestego pierwszego tłoczenia.

Najważniejszą cechą zewnętrzną Amerykanów (ale i Amerykanek) jest otyłość. Jakby nie było to w Ameryce odkryto pierwszego przejedzonego Murzyna.

Kwestia głupoty edytuj

Amerykanie nie są przecież tacy głupi

Amerykanie nie są przecież tacy głupi

Amerykanie nie są przecież tacy głupi!

Potwierdzono naukowo, że iloraz inteligencji spada wprost proporcjonalnie do czasu przebywania w Stanach Zjednoczonych. Nie od dziś wiadomo, że Amerykanie nie słyną z bystrości, ale jeśli nade wszystko cenisz inteligencję swoją i swoich rodaków oraz myślisz, że kraj twojego urodzenia jest tym idealnym – wyjdź na ulicę z sondą pod tytułem w którym miesiącu obchodzimy święto Konstytucji 3 Maja. Przyuważ, że wyniki będą bardziej amerykańskie, niż przypuszczałeś. Po Amerykańsku Biały Dom to Barak Obamy, a Waszyngton to Baraki Obamy od MC.

Język edytuj

Specjalny dialekt języka angielskiego używany przez Amerykan to głównie przeplatane ze sobą wyrazy „fuck”, „shit”, „motherfucker” oraz „bitch”.

W przeciwieństwie do Polaków Amerykanie często je wykorzystują w kulturze (lub jej braku) masowej. O zdecydowanej cenzurze w Polsce może świadczyć przykładowy zwrot „fuck you” tłumaczony przez polskich lektorów jako „o kurczę”, „odejdź”, „nie chcę cię znać” lub „od początku cię zdradzałam”.

Poczucie humoru edytuj

Z czego zrywają boki otyli Amerykanie? Z Uncyclopedii. Co jest jednym z najczęstszych zjawisk zachodzących tam? Tworzenie nic nie znaczących list. Żeby wyjaśnić jak to działa, o co w tym biega i z czym to się je – przykład poniżej:

Lista rzeczy, z których śmieją się Amerykanie:

Czlowiek z rowerem

Jesteś Amerykaninem, śmiej się z Polaków!

Hasidim

Jesteś Amerykaninem, śmiej się z Żydów!

Kuchnia edytuj

Według samych Amerykanów podstawą są hot-dogi, hamburgery, cheeseburgery i fishburgery. Można też zakosztować w tradycyjnych babcinych przesolonych frytkach, zapiekankach i sałatkach mięsnych. Polewają makaron z zupy ekspresowej keczupem, nazywając takie danie spaghetti. Filarami każdej kuchni jest olej wielokrotnego użytku, najlepiej samochodowy. Każdy każdą pierwszą lepszą kanapczynę doprawia zasiedmiomorskimi przyprawami i popija herbatą odchudzającą lub mlekiem w proszku, które jest serwowane do każdego szkolnego posiłku.

Zobacz też edytuj