Amy Winehouse

Amy Jade Winehouse znana też jako Amy PalHajs (ur. 14 września 1983, zm. 23 lipca 2011) – angielska wokalistka, żydówka. Alkoholiczka i imprezowiczka. Nie wiedziała, w jakim gatunku tworzy. Ona nazywała to popem, fani – jazzem, a krytycy – soulem i R&B.

[edytuj] Biografia

Do czasu pobytu w szkole śpiewu miała nudne dzieciństwo. Gdy została wyrzucona za buntowniczego, wielkiego niczym małża, kolczyka w nosie – jej życie nabrało sensu. Zaczęła nagrywać piosenki w wieku 13 lat do dyktafonu szpulowego.

Przez lata wysyłała swoje demówki do wytwórni, które nie chciały słuchać jej jęków. Gdy któraś po nią sięgnęła – Amy też sięgnęła. Po narkotyki. Od tej pory można było na nią mówić gwiazda.

W 2007 roku wyszła za kryminalistę (specjalnie dla niego przemycała koks przez kratki) i wariata, po ciemku. Podobno kochali się tak, że zawarli pakt samobójczy, czyli „Amy przedawkuje, Blake się morduje” i na odwrót. Układ już wtedy przewidywał ciekawą przyszłość dla małżonków.

Niedługo potem Winehouse i jej kumpel, Pete Doherty znaleźli się na YouTube, umieściwszy nań nakręcony przez nich filmik, na którym doszczętnie naćpani wspólnie bawili się z nowonarodzonymi myszkami.

Największym sukcesem w jej życiu jest to, że nie bierze narkotyków od 23 lipca 2011. Zrezygnowała po przegranym zakładzie z Charliem Sheenem.

[edytuj] Wizerunek medialny

Media (i pewnie dobrze opłaceni agenci) wykreowały Amy jako zimną lalę ze skrętem w ręku, klnącą pod nosem, siedzącą pod barami i klubami. By ubarwić postać dali jej do wizerunku niepoukładaną fryzurę a'la martwy pies na głowie i doklejane rzęsy wielkości dłoni. W miksie z tatuażami na całym wychudzonym ciele daje to efekt mroku i gotyku.

[edytuj] Majątek

Wycenia się na 20 miliony dolarów. Całą sumę Amy planowała przeznaczyć na błędne koło: używki – kuracje odwykowe, które mogłoby toczyć się do samej śmierci. I się toczyło.

[edytuj] Zobacz teź

Nasze strony