Andrei Balazs

Mateja

A Balazs podczas skoku

Mówcie co chcecie, ale gorszy od Eddiego „Orła” nie będę!

Andrei podczas wywiadu

Andrei „Rumun” Balazs (ur. 12 marca 1986) – jeden z najgorszych skoczków narciarskich w historii. Regularnie zajmował ostatnie miejsca we wszystkich zawodach, w jakich miał zaszczyt wystąpić.

[edytuj] Skok

Andrei miał niewątpliwe problemy ze skakaniem. Nie potrafił skoczyć nawet 80 metrów na skoczni K-120. Każdy skok kończył się lądowaniem, któremu niewiele brakowało do upadku.

[edytuj] Psychika

Andrei miał niewątpliwie silną psychikę, że mimo absolutnego braku jakichkolwiek sukcesów, tak długo miał ochotę i pieniądze na dalsze skakanie.

[edytuj] Sposób na życie

Janne Ahonen stwierdził, że na skokach dużo zarabia, bo dobrze skacze i to jest jego sposób na życie. Jednak na przykładzie Andreia Balazsa widać, że nie trzeba dobrze skakać, aby móc zrobić ze skoków sens swojego życia…

[edytuj] Koniec kariery

Mimo silnej psychiki jak na swoje rezultaty, Andrei Balazs zakończył karierę latem 2008 roku. Obecnie, po latach życia poza FIS-owskim cyrkiem, Andrei dostaje czasem bilet na zawody, w których bierze udział jako sędzia od not za styl. Specjalizuje się w wystawianiu dobrych ocen wszystkim skoczkom, gdyż sam nigdy nie opanował dobrze techniki skoku, w związku z czym nietaktem byłoby gdyby teraz krytykował innych za brzydki lot i lądowanie.

Mateja To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny skoków narciarskich. Jeśli już zgoliłeś mleczne wąsy – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele