Another Brick in the Wall

Can canning.jpg

We don't need no education, we don't need no thought control…

Another Brick in the Wall (bardziej znany jako Łi dont nid noł edziukejszyn) – kultowy utwór brytyjskiego Pink Floyd, z albumu The Wall. Kilka razy, a przez jakieś pierwsze 10 minut się zaczynał. Najsłynniejsza jest część druga, być może dlatego, że w niej Floydzi doszli do sedna. Chyba.

[edytuj] Cel

Piosenka została napisana w celu zbuntowania młodzieży szkolnej, co jak widać Floydom udało się aż za bardzo, bo polscy uczniowie buntują się, mimo że nawet nie słyszeli tego kawałka.

[edytuj] Covery

Utwór doczekał się wielu coverów. Grali go m.in. KoЯn i Eric Prydz. Ten drugi zrobił to bardzo hardcore'owo, wycinając kilkanaście sekund, podkładając bit i tuszując wszystko nic nie znaczącym wideoklipem i zmianą tytułu.

[edytuj] Interpretacje

Przesłanie utworu nie na wszystkich wpłynęło pozytywnie. Jako przykład podać można wielu polskich polityków, głównie z Samoobrony. Tak bardzo uwierzyli w słowa we don't need no education, że większość z nich nie ukończyła podstawówki.

Crystal Clear app knotify.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny muzyki. Jeśli wytrzymasz 10 minut w słuchawkach – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele