FANDOM

Antropolog – człowiek, który początkowo chciał zostać lekarzem, lecz na medycznej akademii zabrakło dla niego miejsca. Postanowił, że mimo wszystko zgłębi tajniki ludzkiego ciała i co więcej, każdą jego cześć będzie umiał nazwać po łacinie. Rezultatem tego kierunku są naukowcy znający anatomię człowieka niekiedy o niebo lepiej, niż lekarze. Jednak mimo tak wspaniałej wiedzy brakuje mu umiejętności (które z całych medycznych studiów są niczym w porównaniu z nauką anatomii), by móc leczyć ludzi. Tak wiec przez całe życie bada jeden gatunek – Homo sapiens, który jest najlepiej poznanym gatunkiem na świecie i wszystko co wobec niego miało zostać odkryte – już dawno zostało odkryte.

Dlatego też antropolodzy zajęli się zachowaniem człowieka i znajdują coraz to nowe problemy dotyczące jego natury. Efektem tego jest badanie przeróżnych zależności, jak np. wpływ zachmurzenia w Nowym Jorku na wybór partnera dla kobiet w wieku 24 lat w Berlinie lub ciśnienie krwi mężczyzn po tym, jak dowiedzieli się, ze żona rozwaliła im samochód (przy okazji dokonuje się tu pomiaru procent uszkodzenia ciała kobiety w zależności od marki i modelu samochodu oraz wielkości uszkodzenia). Wszystkie pomiary i dane wpisuje się w tabelę, a następnie liczy się średnią.

Niektórzy antropolodzy zamiast żmudnych obliczeń wolą poruszać bardziej obrazowe tematy. Zajmują się wtedy historią i kulturą, a ich redukcjonistyczne skłonności dają o sobie znać, kiedy próbują nadać wszystkim zjawiskom jeden, uniwersalny sens.

Crystal Clear app Login Manager To jest tylko zalążek artykułu o ludziach. Jeśli masz coś wspólnego z daną kastą – rozbuduj go.