Apollo Creed

Disambug Ten artykuł dotyczy fikcyjnego boksera. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Apollo and Marsyas by Johann Liss

To nie ten Apollo

Carlweathers

Teraz tak wygląda Apollo[1]

Odesłałem na emeryturę więcej bokserów niż Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Apollo najwyraźniej pasjonował się urzędnictwem

Apollo Creed (ur. 22 lutego 1943, zm. 31 sierpnia 1985 roku)[2] – fikcyjny bokser z filmów Rocky, Rocky II, Rocky III i Rocky IV. Poza tym, że był czarny, chlubił się tytułem byłego mistrza świata wagi ciężkiej i zmarł, bo Rusek go za mocno uderzył, niczym się nie wyróżniał.

[edytuj] Walka z Rockym

Apollo był mistrzem świata wagi ciężkiej. Miał odbyć walkę w celu dostania kasy obrony tytułu, ale jego przeciwnik ciężko zachorował i leczył kontuzję. Creed postanowił więc znaleźć do walki z nim jakiegoś debila nieznanego boksera. Wybór padł na Tego Co Ma Dużego Ogiera Włoskiego Ogiera. Apollo wygrał z Rockym 8:7 [3].

[edytuj] Rewanż

Creed mimo wygranej chciał rewanżu, bo uważał, że dostał za mało pieniędzy wygrał z Rockym, ale nie zwyciężył. Poza tym ludzie przestali go lubić, bo ktoś im doniósł, że walka była ukartowana. Rocky po morderczym treningu, który polegał na szybkim łapaniu kurw, podjął z nim walkę. Zawodnicy najwyraźniej byli pod wpływem środków leczniczych, bo oboje w 15 rundzie padli na deski. Pierwszy wstał Balboa, odbierając tym samym Apollowi tytuł mistrza świata.

[edytuj] Apollo jako trener

Roosters01

Jakby zajmował się łapaniem drobiu tak jak Rocky, to by z nim nie przegrał

Apollo zrezygnował z kariery bokserskiej i zaczął trenować Rocky'ego, gdy jego trener kopnął w kalendarz, żeby Balboa odzyskał tytuł mistrza świata, który odebrał mu Clubber Lang. W czasie rewanżowej walki jego podopiecznego z Langiem okazało się, że jego treningi na niewiele się zdały. Na szczęście Rocky zastosował technikę swojego szwagra (czyt. zaczął wyzywać i bluźnić do przeciwnika) i kiedy jego rywal był zajęty płakaniem, pokonał go przez nokaut. Oczywiście Creed wmawiał ludziom, że Balboa wygrał z Langiem, dzięki jego doskonałym znajomościom trenerskim.

[edytuj] Śmierć

Apollo postanowił wrócić na ring po pięciu latach. Jego pierwszym przeciwnikiem miał być Ivan Drago. Jak się również okazało, był to również ostatni przeciwnik w jego karierze, gdyż Drago zwyczajnie go zabił.

[edytuj] Ciekawostki

  • Jego syn Adonis Creed ma wystąpić w filmie Creed[4] (spin-off filmów o Rockym) w 2016 roku.

Przypisy

  1. No cóż,starość nie radość…
  2. Znajdziesz go na przykład tutaj (informacja dla dla tych co myślą trochę wolniej)
  3. Chodzi o punkty w boksie a nie w piłce nożnej!
  4. Tytuł taki sobie.

Krecik To jest tylko zalążek artykułu związanego z postaciami fikcyjnymi. Jeśli rozpoznajesz Rumcajsa i Pszczółkę Maję – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele