Attero Dominatus

Attero Dominatus
Wykonawca Szwedzki Baton
Wydany 28 lipca 2006
Nagrywany w otchłani Szwecji
Gatunek power metal
Długość w sam raz
Wytwórnia Czarne Żeremie Records
Producent Tommy Tägtgren
Następny Album Metalizer
Poprzedni Album Pierwsze Zwycięstwo

Attero Dominatus – album Szwedzkiego Batonu Sabatonu, na którym zespół ujawnia swoje megalomańskie zapędy. Jest jeszcze bardziej zaangażowany politycznie niż poprzedni, ale nie ma na nim nic o Żydach, więc jeszcze nie wzbudził zainteresowania Mosadu.

[edytuj] Lista utworów

  1. Attero Dominatus (Dominujące Zniszczenie) – o odwiedzinach sowietów w Berlinie, łamiących różne części ciała niemieckiej wronie. Biedne ptaszysko.
  2. Nuclear Attack (Nuklearny Atak) – piosenka adresowana od Ślązaków do Warszawy. Można to też interpretować jako „Andrzej ty kretynie, nie chcę tu grzyba ani innego Czernobyla!”.
  3. Rise of Evil (Ryż Zły) – o pewnym państwie, który istniał w latach 1938-1945 i nie lubił nas z wielu powodów.
  4. In the Name of God (W Imię Boga) – mowa tu o ludziach, którzy robią różne dziwne rzeczy w imię Boga.
  5. We Burn (My Płoniemy) – utwór o legalizacji marihuany z nieco mylącym tytułem. Tak naprawdę powinien nazywać się „We Smoke”, z tym, że Szwedzi nie przewidzieli wieloznaczności.
  6. Angels Calling (Anioły Dzwonią) – z początku to mial być cover „Hell's Bells” zespołu AC/DC, ale chłopakom w samą porę woda sodowa uderzyła do głów.
  7. Back in Control (Powrót Do Telewizji) – historia walki o dominację nad pilotem do telewizora.
  8. Light in the black (Światełko w Tunelu) – czyli o tym światełku, które w tunelu okazuje się być pociągiem…
  9. Metal Crue (Metalowa Załoga) – lub zangielszczony tytuł Metal Crew albo polskie MetalKruu. Utwór traktuje o kolesiach latających na motorze po drodze mlecznej, strzelających z Promieni Gamma uciekając przed pociskiem Annihilator. Ogólnie to wszystko kupy się nie trzyma, zlepiono kilkadziesiąt nazw zespołów metalowych, do których członkowie Sabatonu modlą się (relikwie takie jak strup z odciska Ronniego Jamesa Dio też mają…).

[edytuj] Utwory dodane w 2008

  1. Für Immer (Na Zawsze) – cover Doro. Tak, to w oryginale śpiewała kobieta, a w zasadzie taka niemiecka kopia Agnieszki Chylińskiej.
  2. Långa Bollar På Bengt – cover Svenne Rubinsa. Nikt nie wie o czym to jest. Nikt nawet nie wie, co to znaczy.
  3. Metal Medley (Metalowe Coś Tam Coś tam) – zlepek Metal Machine i Metal Crue zagrany na żywo w Falun.
  4. Nightchild (Nocne Dziecko) – o dziecku nocy, czymkolwiek by ono nie było. Muzycznie to autoplagiat Purple Heart z albumu Primo Victoria. Jakby plagiatów było im za mało.
  5. Primo Victoria (Pierwsze Zwycięstwo) – wersja demo w beznadziejnej jakości. Nie wiadomo po co. Jednak niektóre larwy niektórzy fani dali by się pociąć za wersje na wyłączność.

[edytuj] Twórcy

  • Joakim Brodén – wokal
  • Rickard Sundén – gitara i chórki
  • Oskar Montelius – gitara i chórki
  • Pär Sundström – gitara basowa
  • Daniel Mullback – perkusja
  • Daniel Myhr – klawisze
Nasze strony
Przyjaciele