Australia (kontynent)

Australia satellite orthographic
Ukształtowanie geograficzne Australii

Australia – niewielki kontynent na półkuli południowej. Odkrył go niejaki James Cook. Właściwie był on trzeci na tej ziemi, ale to on zdecydował, że tam można budować chaty.

[edytuj] Warunki naturalne

Australia jest jak obwarzanek – tylko przy linii brzegowej da się żyć, środek jest surowy i gorący. Jedyne organizmy zdolne do przetrwania w takich warunkach to kangury i Aborygeni. Wszystko jest tam wyschnięte na pieprz i bardzo trudno znaleźć jakąkolwiek wodę. Jest to więc idealne miejsce dla wszelakich programów typu „Przetrwaj jak najdłużej” itp.

[edytuj] Geografia

W Australii łącznie w prawie 100% występują 3 rodzaje terenu: pustynia kamienista, pustynia żwirowa i pustynia piaskowa. Resztę zajmują miasta (o dziwo jest ich tam kilka) i przez przypadek powstałe lasy. Ciekawe jest to że co roku na aborygeńskie święto smażenia kiełbasek te lasy płoną hektarami i mimo tego jest ich coraz więcej. Jeśli nie straszny ci miesięczny marsz przez pustynię możesz odwiedzić 2 najbardziej znane miejsca: Górę Kościuszki (nazwa podobno pochodzi naszego Kościuszki ale niektórzy wietrzą w tym teorię spiskową Onych) oraz wielki klocek Lego znany pod nazwą Ayers Rock. Atrakcją turystyczną są także znaki "Uwaga kangur!". Nacieszenie się tym cudem jednak nie jest możliwe- zanim mu się przyjrzysz po masce twojego Mecra przebiegnie tabun kangurów.

[edytuj] Symbole Australii

  • Kangur
  • Diabeł Tasmański
  • Koala i jego telewizyjne mutacje
  • Kangur
  • Dziobak, a dla niektórych dziobak-tajniak
  • Krokodyl Dundee
  • Zespawane żaglówki Opera w Sydney
  • Ayers Rock
  • Góra Kościuszki (dzięki niej świat wie o istnieniu Polski)
  • Kangur
  • AC/DC (kogo obchodzi, że bracia Young są Szkotami?)
  • Saxton Hale
  • Pociąg drogowy

[edytuj] Zobacz też

Crystal earth To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.

Nasze strony