FANDOM

Ikarus 260 PKM Czechowice-Dziedzice TransExpo 2016 (01) Travelarz

PKM prezentuje swój najlepszy autobus w taborze. Najważniejsze jest jednak to, że jest to ostatni taki okaz więc jest na wagę złota.

Tabor edytuj

  • Ikarus 260 – to jakiś żart prawda? Otóż nie! Ten złom dalej jeździ w PKM! Co najciekawsze jest w naprawdę dobrym stanie technicznym mimo iż ma ponad dwadzieścia lat. Czasami jest puszczany na linie podmiejskie, aby Bielszczańskim MKM-om opadły kopary, najczęściej w tym momencie ulica świeci się od aparatów błyskowych.
  • Solaris Urbino 10 – około dziesięcio metrowe wypierdki, działają na liniach, na których wozom głównie powietrze. Nikomu nie służą i równie dobrze mogłyby zostać wymienione na małe Jelcze.
  • Solaris Urbino 12 – trochę dłuższe, choć nadal wyglądają jak własne karykatury. Częste na średnich liniach.
  • Solaris Urbino 15 – pietnasto metrowe solary, które mógłby już być przegubami, ale nie. Posyłane są głównie na linie podmiejskie, bo są za długi na lokalne pętle.
  • Iveco Daily – nie wiadomo, gdzie jeździ a większość osób nie wie, że takie coś istnieje. Podobno jest to pojazd pogotowia technicznego, ale jest to nie wiadome.
  • Solaris Urbino 12 IV – PKM męczone przez ekologów postanowiło zakupić autobusy hybrydowe na gaz ziemny, którymi szpanują głównie na liniach podmiejskich, aby Bielszczanie mogli pozazdrościć. Dodatkowo z tyłu oprócz numeru wyświetla się też kierunek jazdy.

Tabor wycofany edytuj

  • MAN NL202 – złomy, które miały zaszczyt gościć głównie na liniach podmiejskich, bo wstyd było je puszczać na linie normalne. Zdecydowanie najrzadziej spotykane, bo wiecznie stały w zajezdni.
  • Ikarus 280 – po ubłaganiu województwa o wsparcie pieniężne na zakup jakiegoś przeguba udało się kupić jednego 280.26D. Coś musiał się nie podobać mieszkańcom skoro jeździł jedynie dwanaście lat. Pozostały po nim jedynie wspomnienia i zardzewiałe blachy, które zostały po kasacji i do dziś panoszą się w zajezdni.

Linie Główne edytuj

  • 1 Milardowice – Czechowice-Dziedzice Południowe Kontakt – ma za zadanie zawieść całe miasto do Kontaktu. Mimo iż jest krótka trasa jest tak dziwna, że jeździ z Milardowic do Kontaktu ponad czterdzieści minut. Normalnie kursuje ulicą Waryńskiego i skręca w Legionów i Węglową, ale posiada też specjalne kursy, które nie skręcają w lewo tylko jadą dalej prosto w kierunku centrum.
  • 1s Ligota Krzyżowanie – Czechowice-Dziedzice Silesia – integralny kurs jedynki mimo iż ma totalnie inne pętle i trasę. Ale babcią autobusowym trudno się liczy powyżej dziesięciu, więc warto kleić ją jako integralną jedynkę.
  • 2 Świerkowice – Czechowice-Dziedzice Silesia – wozi Świerszczyki Świerszczan do miejsca ich pracy. Gospodarka Czechowic opiera się głównie na Silesii, a więc znakomita większość linii tam kursuje.
  • 3 Czechowice-Dziedzice Górne – Czechowice-Dziedzice Silesia – podobna do dwójki, ale jeździ trochę dalej, aby mieszkańcy południa mieli dostęp do ichniejszego miejsca kultu[1].
  • 4 Czechowice-Dziedzice Górne – Czechowice-Dziedzice Dworzec PKP – to tak na prawdę Bis linii trzy, ale jeździ bocznymi alejkami, aby obywatele mieli wrażenie, że linia ta jest komuś potrzebna.
  • 6 Bronów – Czechowice-Dziedzice Dworzec PKP – dziwne, że kursuje tylko do dworca? Przecież przez to mieszkańcy tej licznej osady nie mają dostępu do wielmożnej Silesii! Z tego powodu jest totalnie olewana przez mieszkańców.
  • 8 Milardowice – Czechowice-Dziedzice Silesia – przerobiona jedynka, aby mieszkańcy Milardowice mogliby mieć dostęp do małych alejek, po których kursuje też linia cztery. Nie wiadomo po co istnieje.
  • 9 Czechowice-Dziedzice Silesia – Czechowice-Dziedzice Dworzec PKP – Bis każdej linii w Czechowicach. Nie ma jakichkolwiek zastosowań, a istnieje bo trzeba jakoś brać te dopłaty z unii europejskiej. Obsługują ją głównie dziesięcio metrowe solarisy, bo wozom głównie powietrze.

Linie Podmiejskie edytuj

  • 5 Czechowice-Dziedzice Silesia – Bielsko-Biała Warszawska Tesco – linia kursująca do królestwa wszelkich złomów jeśli chodzi o komunikacje miejską. Spełnia wrażenie zapychacza, więc kursuje też przez Proseat. Ludzie do dziś się zastanawiają, kiedy zostanie wreszcie wydłużona do Bielskiego dworca, bo ludzie pracujący w centrum muszą się przesiadać na tamtejsze linie lub iść na piechotę.
  • VII Czechowice-Dziedzice Silesia – Bielsko-Biała Warszawska Dworzec – linia siedem dla nie kumatych. Jeździ przez Komorowice Krakowskie, aby Bielska podmiejska pięćdziesiątka mogła swobodnie kursować przez Komorowice Śląskie. Wybrane kursy obok wielkiego targowiska zwanego Starą Kablownią. Jest totalnie zawalona ludźmi mimo iż kursują na niej głównie autobusy piętnasto metrowe. PKM co prawda posiadała kiedyś przegubowego Ikara, ale stwierdzili, że jest on totalnie niepotrzebny i można go skasować. Teraz mają za swoje.
  • X Zabrzeg Poczta – Bielsko-Biała Warszawska Dworzec – ponownie linia dziesięć dla idiotów. Jest linią podmiejską do kwadratu, czemu? Bo kursuje przez sąsiednią wieś Jasienice, aby robole mogli dojechać i na pocztę i do Bielska. Wybrane kursy wykonują wjazdy kieszeniowe do tamtejszego Fiata.

Linia Specjalna edytuj

  • C Multispedytor – Czechowice-Dziedzice Silesia – co jest za linia? Czemu jest specjalna? Powodem jest to, że kursuje dokładnie raz w roku! Trzydziestego pierwszego października i pierwszego listopada po takiej trasie, aby mieszkańcy mogli dostać na każdą placówkę cmentarną. Niektórzy odbierają to jednak tak, aby zmarli mogli dostać się do Silesii[2].

Przypisy

  1. Czytaj Silesii
  2. Kto wie