Autofobia

Polskie drogi

Marzenie autofoba

Autofobia – niechęć do wszystkich form transportu indywidualnego z wyjątkiem jednośladów. Dotyka ona głównie miłośników komunikacji miejskiej, a także rowerzystów mających problemy z rozpoznaniem funkcji roweru, oraz warunków, przy których zwyczajni ludzie są skłonni poruszać się tym środkiem transportu. Autofobia charakteryzuje się używaniem własnego języka, z pozoru przypominającego język polski, jednak używanego słownictwa, zwłaszcza wobec samochodów i kierowców zazwyczaj nie da się znaleźć w żadnym słowniku. Do najczęściej używanych przez autofobów słów należą „złomek”, „blachosmród”, „złomosmród”.

Zdecydowanie rzadziej fobia ta dotyka osoby mające traumatyczne przeżycia związane z samochodem, np. potrącenia, tudzież wypadki.

[edytuj] Ulubione zajęcia

  • Naklejanie karnych kutasów na źle zaparkowane samochody, zwłaszcza nowe, zazdrość silniejsza. Jednakże, jako iż naklejający rzadko posiadają prawo jazdy (w końcu to zdrada idei) i nie znają przepisów ruchu drogowego (rowerzystów nie dotyczących), istnieje uzasadnione podejrzenie, że samochody do naklejania wybierane są losowo. Wielu osobom zajęcie to kojarzy się jednoznacznie.
  • Organizowanie Mas Krytycznych, ażeby choć raz w miesiącu zakorkować ulice. Zajęcie szczególnie modne zimą, najlepiej podczas kilkunastostopniowego mrozu. Wtedy można najlepiej pokazać swoją wyjątkowość.
  • Wymyślanie kolejnych słów wyrażających niechęć do motoryzacji indywidualnej.
  • Zachwyt nad tramwajami.
  • Czynne dyskusje na forum SkyscraperCity i prezentowanie genialnych pomysłów na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście.
  • Fantazjowanie na temat transportu publicznego, zwłaszcza podczas zasypiania, tudzież wizyty w toalecie.

[edytuj] Postulaty

  • Jeżdżenie do biur na rowerach, zwłaszcza podczas upału, ażeby uraczyć szefa ezoterycznym zapachem potu.
  • Podwyższanie opłat za strefę płatnego parkowania, aby ci źli blachosmrodziarze dostali za swoje.
  • Zmuszanie ludzi do jeżdżenia komunikacją miejską.
  • Sadzenie drzew na jezdniach, ażeby utrudniać poruszanie się samochodem i ograniczyć ich prędkość.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele