Badmotorfinger

Badmotorfinger
Badmotorfinger
Okładka albumu. Najprawdopodobniej przedstawia piłę, którą odcięto tytułowy zły palec motoru
Wykonawca Ogród dźwięków
Wydany 24 września 1991
Nagrywany marzec-kwiecień 1991, Kalifornia
Gatunek grunge
Długość zadecydowanie za długi
Wytwórnia A&M Rekordy
Producent Terry Date, ogrodnicy
Następny Album Superznany

Badmotorfinger – trzeci album studyjny ogrodników z Seattle wydany w 1991 roku. Był on próbą zwiększenia wiszącej na włosku popularności zespołu. Niestety bezskutecznie, bo i tak nikt ich nie znał i wszyscy woleli Nirvanę.

[edytuj] Lista utworów

  1. Rusty Cage – zardzewiała klatka, czyli historia trudnej niczym z Korei Północnej ucieczki z patologicznego i obrośniętego brudem Seattle.
  2. Outshined – prorocza piosenka o stanie umysłu wokalisty w 2017 roku.
  3. Slaves & Buldozzers – opowieść o tym, jak muzycy pracowali za dolara za godzinę na budowie, aż zostali zwolnieni, gdy firma ich zatrudniająca zakupiła buldożery.
  4. Jesus Christ Pose – ogrodnicy odkrywają pozycję „na Jezusa Chrystusa”. Piosenka została użyta w kampanii reklamowej gwoździ marki „Piłat”.
  5. Face Pollution – piosenka o twarzy ubrudzonej przez zły palec motoru.
  6. Somewhere – odpowiedź ogrodników na pytanie, gdzie są ich fani.
  7. Searching with My Good Eye Closed – Chris Cornell grał w berka, po czym zauważył, że bez wzroku lepiej widzi światełko w tunelu. Prawdopodobnie tytuł był inspiracją dla zespołu PedoFeel[1].
  8. Room a Thousand Years Wide – pokój szeroki na tysiąc lat, czyli próba zakrzywienia czasoprzestrzeni.
  9. Mind Riot – zamieszki w mózgu, czyli co się działo z członkami zespołu podczas pisania i nagrywania tego albumu.
  10. Drawing Flies – wokalista śpiewa o fanie, który narysował muchy unoszące się nad głowami członków zespołu.
  11. Holy Water – ogrodnicy postanowili podlewać swoje rośliny wodą święconą.
  12. New Damage – zapowiedź nowego albumu – zapowiedź ponownego uszkodzenia słuchu.

[edytuj] Skład

[edytuj] Ciekawostki

  • Zespół najwyraźniej zwlekał z wydaniem albumu – został nagrany w kwietniu, a wydany we wrześniu.

Przypisy

  1. W pustej szklance pomarańcze, to dobytek mój
Nasze strony
Przyjaciele