Bakterie

Das unsichmal Bakterien, machen die große Sraczken!

Niemce z serialu „Generał Italia” o bakteriach

Bakterie – urocze stworzenia, nie wiedzieć czemu większość ludzi za nimi nie przepada. Są najbardziej nielubiane przez kobiety, ponieważ ważą calutkie cztery kilogramy. Pomimo tego bakterie są dla nas miłe. Chronią nas przed złymi bakteriami (dlatego nie należy zapraszać wszystkich do swojego wnętrza, uważaj) oraz innymi żywymi zagrożeniami. Dzięki nim możemy łatwiej trawić jedzenie, ale jest jeden haczyk – żeby bakterie były zdrowe, musimy się zdrowo odżywiać[1].

[edytuj] Tym nie ufaj

  • Dżuma – słynna choroba, która wymordowała połowę średniowiecznej Europy[2]. Szerzy się ona nadal poza starym kontynentem. Jest pałeczką (bez skojarzeń).
  • Cholera (nie chodzi o „brzydkie słowo”, tylko znowu o pałeczkę) – kolejna bakteria, która chciała nas pozabijać dla rozrywki. Chyba była zadowolona ze swojej pracy, bo w samym XIX wieku ubiła 40 milionów ludzi.
  • Hiszpanka – ty narzekasz na grypę żołądkową, a ta grypa wybiła 100 milionów ludzi. W przeciwieństwie do wyżej opisanych była to pandemia, nie epidemia [3].
  • Bakterie ukryte w tajnych laboratoriach – nie wiemy po co je tam trzymają, więc trzęsiemy gaciami. Wyjątek stanowią bohaterowie w przeróżnych grach, np. The Last of Us. Gdyby naprawdę wybuchła pandemia, ludzie prawdopodobnie nie zamienialiby się w zombie albo inne ciasteczka, tylko by umierali.

Przypisy

  1. Tak, ty też, twoje bakterie nie przepadają za zupkami chińskimi
  2. Na większości terenów współczesnej Polski nie występowała, ale mamy nadzieję, że jeszcze jakaś bakteria u nas poszaleje
  3. Nie, nie napiszemy tutaj na czym polega różnica

Crystal Clear app virus detected 2 To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny biologii. Jeśli się nie brzydzisz – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele