Beata Gosiewska

Disambug Ten artykuł dotyczy zwyciężczyni plebiscytu „Hiena Roku 2016”. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.

Beata Gosiewska (ur. 6 marca 1971 w Wysokiem Mazowieckim) – polska polityk działająca w PiSie, bizneswoman, która zarabia 5 mln złotych miesięcznie. Twarz nowych inflacyjnych banknotów – jej wizerunek można podziwiać w banknocie o nominale 5 mln złotych[1].

Beata ukończyła Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ukończyła również studia podyplomowe z zakresu audytu, kontroli finansowej i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Do PiSu wstąpiła w 2001 roku, gdyż Akcja Wyborcza Solidarność już zaczynała konać i nie wydała jej się atrakcyjna. Na szczęście Polski nie dostała jednak do Sejmu – na nieszczęście Warszawy została radną. Żerując na zmarłym mężu dostała się do Sejmu w 2011 roku. Obecnie jest eurodeputowaną.

Była drugą żoną Przemysława Gosiewskiego i pierwszą, która pobiegła po zasiłek dla rodzin smoleńskich. Pomimo konserwatywnych i katolickich wartości żyła z Przemkiem w separacji oraz publicznie gardziła nim, gdyż jej mąż wolał robić kampanię wyborczą w kwietniu 2010 roku na grobach oficerów katyńskich. Pierwsza 5 mln z renty poszło na sfinansowanie nagrobku Przemka, na którym widnieje napis Wdzięczność jest ważniejsza od pieniędzy.

[edytuj] Ciekawostki

Przypisy

  1. Są jeszcze banknoty: 20 mln z Ojcem Rydzykiem i 100 mln z Lechem Wałęsą

Nasze strony
Przyjaciele