Benin

Dahomej Benin
Stolica Nieznana
Król Mathieu Kérékou
Ludność Plemienia lokalne: 100%, Liczba jak w małym polskim mieście
Język urzędowy nieokreślony
Ustrój Wiele, m. in.: demokracja, dyktatura, komunizm, republika itp.
Religia Wierzenia lokalne: 70%, islam: 15%, chrześcijaństwo: 15%
Waluta 3=1 frank=100 centymetrów
Benin-CIA WFB Map.png
Mapa

Benin (do 1975 Dahomej) – państwo nad wielką wodą. Członek Afryki. 99. na świecie pod względem powierzchni[1].

[edytuj] Historia

Po XII wieku jakiś lud, znudzony sobą, przybył na tereny obecnego Beninu i zmieszał się[2] z tubylcami. Było fajnie. Po kilkuset latach odnaleźli go Europejczycy i już nie było tak ciekawie, ponieważ skończyły się różowe czasy, a nastąpił handel niewolnikami. Dahomej się zniewolił, poużerał z Francuzami i się uwolnił, ale zaakceptował cywilizację, co mu na dobre wyszło. W roku 1975 władze uznały, że nazwa kraju (Dahomej) jest niereprezentatywna i nieoryginalna, a co za tym idzie – nie nadaje się do oficjalnej prezentacji na arenie międzynarodowej. Zmieniono ją na jakże oryginalną i niespotykaną nazwę Benin, którą wcześniej uraczona była Nigeria. Kraj miał kilka ustrojów politycznych, przez busz i komunizm, do oświeconej demokracji i republiki.

[edytuj] Geografia

Kraj pokrywa sawanna z akacjami i baobabami, jakieś suche lasy i inne pierdołki zamieszkane przez lamparty, antylopy, słonie, wieloryby, hieny i oczywiście, tak znane z Afryki, małpki.

[edytuj] Sport

Reprezentacja Beninu po ostatnich zmianach w Rankingu FIFA zajmuje 68 miejsce. Co lepsze, wyprzedziła naszą reprezentację, ale Benińczycy potrafią awansować do mistrzostw kontynentu nie będąc gospodarzem turnieju.

Przypisy

  1. Specjalnie się tak… skubani!
  2. Bez wstrząsów.

Crystal Clear app internet.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele