Beza

Lemon Meringue Muffins 01.jpg

Golden bezy

Beza – słodka twardziutka pianeczka. Czasami można ją wkładać do otworu gębowego, ale nie radzę jej stamtąd wyjmować. A więc możemy stwierdzić, że beza jest jednorazowego użytku, chociaż niektórzy używają jej do 17 razy. Beza znakomicie czyści zęby i nadaje oddechowi zapach świeżych fiołków, margaretek z lekką domieszką goździków. Należy pamiętać, że bezy je się łyżeczką.

[edytuj] Z czego u licha jest ta beza?!

Bezę otrzymujemy po przeprowadzeniu bardzo prostej kombinacji. Wpierw mieszamy kilogram mąki z trzydziestoma litrami mleka i gotujemy na małym gazie. Następnie zawartość przelewamy do cynowego kotła i mieszamy srebrną łyżką z północy na zachód. Potem robi się trochę mętnie, ale w końcu substancja się przerzedza. Odstawiamy wszystko na 100 dni rządu. Po tym czasie płyn powinien lekko zgęstnieć. Powstałą masę kroimy piłą mechaniczną lub innym tępym narzędziem. Gotowe bezkształtne kształty zamrażamy, a potem rozmrażamy 26 razy. I… gotowe! Smacznego! Mimo tak trudnego przygotowania bachory je lubią! Nieważne co w nich jest, albo czy te bezy należały do Ciebie, one i tak je wpierdolą!

Przed podaniem nie podgrzewać.

Więcej przepisów w serii książek Gotowanie na firanie.

[edytuj] Kobieta

Beza, przez analogię do ciastka, to także określenie osoby płci pięknej. Jest to kobieta przed trzydziestką, pulchna, o raczej ładnej twarzy i lubiąca słodycze – w tym właśnie bezy – oraz koniecznie słodka w usposobieniu. Jest gatunkiem pokrewnym blondynce, ale o ściśle określonych parametrach, zazwyczaj stojącym wyżej intelektualnie. Przeciwieństwem bezy może być zołza, lampucera albo psycholka.

Nasze strony
Przyjaciele