FANDOM

Logo noncytaty
Zobacz cytaty:
Biblia
Biblia tesco copy

Okładka

Przykazanie

Biblia 2.0

Biblia mówi prawdę, bo Biblia tak mówi!

Wierni o Biblii

Biblia, Star Trek… Co za różnica?

Stan Marsh o Biblii

Biblia – dramat science-fiction Elizy Orzeszkowej osadzony w realiach carskiej Rosji. Głównym wątkiem są perypetie młodego chłopca o imieniu Jezus, utrzymującego się z objazdowych prelekcji na temat idealnego socjalistycznego społeczeństwa informacyjnego. Za głoszenie poglądów niezgodnych z przyjętą doktryną został przez władze skazany na występy w cyrku Golgota; tamże zginął wykonując swój popisowy numer.

Kontrowersje edytuj

Uziemniakowanie św Szczepana

Biblia jest pełna przemocy – tu uziemniakowanie św. Szczepana

Około dwa tysiące lat przed napisaniem Biblii czterech przedstawicieli izraelskiej firmy Testament, korzystając z tunelu czasoprzestrzennego, oskarżyło Elizę Orzeszkową o kradzież maszynopisu z tekstem dzieła. Prokuratura wszczęła śledztwo, lecz z braku oskarżonej zostało ono umorzone. Mimo tego w niektórych kręgach (szczególnie konsumentów niskokalorycznego pieczywa) do dziś zwyczajowo uznaje się ich za prawowitych autorów.

Ciekawostki edytuj

  • Biblia, mimo wciąż wysokiej pozycji na liście bestsellerów i rekordowej liczby przekładów, należy do najrzadziej czytanych powieści na świecie. Zjawisko to jest badane przez psychologów oraz socjologów i jeszcze nie nadano mu nazwy.
  • Biblia jest szeroko rozpowszechnionym w kulturze anglosaskiej prewencyjnym wykrywaczem kłamstw, stosowanym jako środek magiczny w tamtejszym sądownictwie. Jak twierdzi czołowy badacz oddziaływań Biblii – Jan Pająk – dzieło swą czarodziejską moc zawdzięcza energii moralnej stale generowanej przez tajne obiekty obcej cywilizacji (magnetokrafty) okrążające Ziemię na orbicie geostacjonarnej.
  • Biblia to tak naprawdę rozbudowana wersja książki „Kubuś Puchatek”, jednak po wnikliwej analizie naukowcy doszli do wniosku, iż jest to streszczenie „Latarnika”.
  • Biblia jest podstawowym i pierwszym podręcznikiem do survivalu morskiego – zawiera porady: „Jak przetrwać potop”, „Jak przeżyć trzy dni w brzuchu wieloryba” oraz „Jak kroczyć po powierzchni wody bez ryzyka zatonięcia”. Radzi też „jak przetrwać na pustyni 40 dni bez zapasów jedzenia i wody”.
  • W roku 2012 zobaczymy wszystkich bohaterów utworu „Biblia”. Oj, jednak nie.

Zobacz też edytuj