FANDOM

Oko
PAMIĘTAJ – Wielki Brat Patrzy

Zostałeś nominowany do opuszczenia domu Wielkiego Brata. Jeśli złamałeś choć jedną zasadę, opuść dom Wielkiego Brata.
Józef demoluje dom Wielkiego Brata

Józef demoluje dom Wielkiego Brata

Przeciętna sytuacja w Big Brotherze

Big brother

Wielki Brat we własnej osobie

Big Brother is Watching YOU

Wielki Brat patrzy!

Na kratę z nią!!!

Hiszpańska Inkwizycja o Big Brotherze

Wyprowadź mnie na zewnątrz!

Samuel Goldfish o Big Brotherze

Big Brother (Wielki Brat) – drugi po Agencie polski program telewizyjny typu reality show, na którym TVN zbił majątek. W latach 20012002 odbyły się trzy polskie edycje tego programu. Potem były kolejne, ale każdy miał je w nosie aż do zdemolowania domu Wielkiego Brata.

Nagroda za zwycięstwo w programie wynosiła pięćset tysięcy złotych. Wielki Brat nie był obecny na planie ciałem, można było tylko usłyszeć jego głos. O pozostaniu w programie decydowały zarówno osoby biorące udział, jak i publiczność, przy pomocy telefonów: dzwoniąc pod specjalny numer lub wysyłając wiadomość SMS. Ten kto najmniej bluźnił, najrzadziej uprawiał seks, był lepiej wykształcony od widzów, przegrywał pierwszy.

Edycje edytuj

  • Big Brother 1 (marzec-czerwiec 2001) – oglądali ją wszyscy Polacy, bez względu na płeć, wyznanie, kolor skóry i cierpliwości do śmieci Manueli. Kto nie oglądał, był bojkotowany przez resztę społeczeństwa. Uczestnicy odnieśli sukces w polityce, reklamach oraz w filmie, o czym może świadczyć sukces komercyjny i artystyczny filmu Gulczas, a jak myślisz. Zwycięzca pierwszej edycji odwdzięczył się Polakom za podglądanie jego – zapisał się do Platformy i przegłosował podwyżkę podatku VAT.
  • Big Brother 2 (wrzesień-grudzień 2001) – odgrzewany kotlet. Niby wszyscy oglądali, ale uczestnicy byli nudni i widzowie stwierdzili, że Gulczas i Janusz byli lepsi.
  • Big Brother 3 (marzec-maj 2002) – ostatnia edycja w TVN. Aby nie było klapy jak z drugą edycją zaproszono Frytkę i Kena, którzy pukali się w jacuzzi. Oprócz tego mieliśmy dziewczynkę zbierającą Pokemony oraz dwójkę narwańców, którym nagle odechciało się być posłusznym Wielkiemu Bratu i próbowali zmieniać zasady. Niektórzy uczestnicy, nie mogąc wytrzymać w takim Wariatkowie, w popłochu uciekli z programu przez dach.
  • Big Brother 4.1 (wrzesień-grudzień 2007) – w związku z tym, że niektórzy fani formatu byli namolni i za wszelką cenę chcieli jego powrotu, TV4 postanowiła raz na zawsze skompromitować markę, by był z nią w Polsce spokój. Do programu zrekrutowano prostytutki, nudystów i alkoholików, a całemu temu towarzystwu regularnie podawano grzybki halucynki, aby zabawa była tym milsza. Show wygrała Jolanta Rutowicz. O dziwo TV4 nie udało się zohydzić jeszcze marki.
  • Big Brother 5 (marzec-maj 2008) – żeby być pewnym, że nikt już nigdy w Polsce nie upomni się o Big Brothera, TV4 zorganizowała jeszcze jedną edycję, dla pewności, że program osiągnie dno absolutne. Show podzielono na dwie części – w pierwszej znaleźli się m.in twarz katalizatorów, nieznana piosenkarka powstała pod wpływem upadku ZSRR, Rutowicz, Miller z SLD Boysów, Najman oraz Gulczas, który odcinał kupony. W drugiej części zgromadzono bydło dowodzone przez Warchoła, który wykorzystał swoją siłę do zniszczenia tekturowych drzwi.

Znani uczestnicy edytuj

Parę osób z Big Brothera przewijało się tu i ówdzie w polskim show biznesie. I tak:

  • Janusz Dzięcioł trafił do PO i zemścił się na osobach, które go nominowały poprzez głosowanie za zwiększeniem wieku emerytalnego;
  • Sebastian Florek trafił do SLD i słuch po nim zaginął;
  • Maja Frykowska przeszła na ty z Cejrowskim;
  • Piotr Gulczyński wystąpił w pewnym filmie. Problem w tym, że na nim wybił się nie Gulczas, a youtuber Masochista;
  • Manuela Jabłońska prowadziła Maraton Uśmiechu, o czym pewnie chciałaby zapomnieć);
  • Jarosław Jakimowicz uśmiecha się reklamując katalizatory;
  • Klaudiusz Ševković kręci watę;
  • Sasha Strunin chałturzy;
  • a Józef Warchoł po skopaniu drzwi w Big Brotherze skopał bramę u świętego Piotra.

Zobacz też edytuj