Bill Ward

Bill Ward

Bill wymachuje fragmentem wypatroszonego rekina

William Thomas Bill Ward (ur. 5 maja 1948 w Aston) – perkusista i jeden z założycieli Black Sabbath. Znany z brania sobie wolnego w najmniej odpowiednich momentach. Zachwycony szczupłą sylwetką Geezera przeszedł za jego przykładem na wegetarianizm.

[edytuj] Życiorys

Bill zaczął karierę w zespole Mythology na zaproszenie Tony'ego Iommiego, który był tamże gitarzystą. Razem doszli do wniosku, że w granej przez nich muzyce jest za mało Szatana, rozwalili więc zespół i wraz z Ozzy'im Osbournem i Geezerem Butlerem, którzy dla równowagi rozwalili zespół Rare Breed, założyli Black Sabbath. Z nimi Bill grał do 1980, po czym po raz pierwszy stwierdził, że mu się nie chce. W międzyczasie udało mu się nawet dwa razy dorwać do mikrofonu[1] i tak powstały kawałki It's Alrighti Swinging the Chain. Dołączył do nich z powrotem podczas nagrywania Born Again, by po krótkim tourze znów dojść do wniosku, że to bez sęsu i opuścić zespół. Wrócił na parę koncertów w 1992, po drugim odejściu Dio, który zabrał ze sobą ówczesnego perkusistę Vinny'ego Appice'a. po czym znowu stwierdził, że ma dość. Wrócił jednak w 1997 i wytrzymał w starym składzie do 2006 roku, kiedy to ponownie zapadł się pod ziemię. Objawił się ponownie w 2011, gdy powrócił do Black Sabbath wraz z Ozzy'im Osbournem, ale wypiął się na początku pracy nad nową płytą.

[edytuj] Dyskografia

Info Główny artykuł: Dyskografia Black Sabbath

[edytuj] Płyty solowe

  • Ward One: Along the Way (Jeden Ward[2]: Wzdłuż Drogi, 1990) – znowu mamy okazję posłuchać Warda realizującego się wokalnie, na szczęście możemy usłyszeć też Ozzy'iego.
  • When the Bough Breaks (Kiedy Korzonki Łamią, 1997) – o dręczących Billa bólach kręgosłupa.
  • Straws (Słomki, singel, 2002) – krotki singel, który powstał tylko dlatego że Ward nie chciał być gorszy od Iommiego i Butlera i też mieć trzy wydawnictwa solowe na koncie.

Przypisy

  1. Osbourne leżał wtedy obok zbyt pijany żeby zaśpiewać cokolwiek.
  2. Układ SI nie podaje takiej jednostki miary, ale cóż…
Nasze strony
Przyjaciele