Biuro (amerykański serial telewizyjny)

The Office US title

Fragment czołówki i znak rozpoznawczy serialu

W Biurze jak to w biurze – ruszają do pracy!

Comedy Central o Biurze

Biuro to jedyny serial na świecie, przy którego produkcji protestowali jego właśni fani.

Profesor Jadwiga Staniszkis odnośnie protestów fanów Biura dotyczących wycinania losowych scen przez twórców

Biuro (The Office) – amerykański serial komediowy, remake brytyjskiej wersji tego serialu, którego oprócz oryginalnej formy wyróżnia również czołówka, na której serial opiera swój sukces.

[edytuj] Fabuła

Pennsylvania Paper & Supply Company tower

Wieża w Scranton będąca siedzibą fikcyjnej firmy Dunder Mifflin.

Rzecz się dzieje w Scranton w Pensylwanii w regionalnej firmie Dunder Mifflin, sprzedającej… papier. Wszystkie 90 odcinków ma miejsce w jednym biurze, zasadniczo w tym samym pokoju… Scenarzyści musieli mieć niezłą wyobraźnię, aby nie się nie powtarzać. Serial ukazuje zawiłe relacje międzyludzkie w pracy.

[edytuj] Casting

Po przepytaniu dwudziestu pięciu znanych aktorów, jako dwudziestego szóstego zapytano Steve'a Carella, który się zgodził. za 90 odcinków serialu zarobił 15 750 000 $…

B.J. Novak jako scenarzysta obsadził samego siebie w roli Ryana Howarda.

Aktor John Krasinski grający Jima dostał tę rolę tylko dlatego, że zwyzywał producentów podczas stania w kolejce na castingu… Producenci byli zachwyceni.

[edytuj] Postaci

[edytuj] Michael Scott

MichaelScott

Michael Scott w całej swojej okazałości wraz ze swoim ulubionym kubkiem

Jestem najlepszym szefem na świecie… Mam ten kubek [z napisem „World's Best Boss”]. Kupiłem go w kiosku za cztery dolary.

Michael sam o sobie

Czyli rzucasz mnie ze względu na charakter, a nie wygląd? Dzięki Bogu…

Michael do Jan Levinson

Byłem kiedyś na polowaniu. Postrzeliłem jelenia w nogę. Później, przez godzinę dobijałem go łopatą

Michael w refleksji dotyczącej zwalniania pracowników.

Michael jest narcystycznym świrem uważającym się za najlepszego szefa na świecie. Uważa się za zabawnego, jednak jego żarty są z grubsza żałosne. Jest też zadufany w sobie i nie przyjmuje żadnej krytyki z zewnątrz. Stara się stworzyć pozory bycia „wporzo”, gdyż wszystkie niekorzystne decyzje, które musi podjąć zrzuca na barki Dwighta.

[edytuj] Dwight Schrute

Jestem dyrektorem asystującym

Dwight sam o sobie

Jesteś asystentem dyrektora. To nie do końca to samo

Michael do Dwighta

Ta sala konferencyjna to moje biuro! Wyjdź!

Dwight do Stanleya

Po raz kolejny powtórzę… To tylko twoje tymczasowe miejsce pracy!

Michael do Dwighta

Dwight jest służbistą, pracoholikiem i lizusem, który nieustannie wywyższa się ponad swoje stanowisko. Jego życiowym marzeniem jest zajęcie miejsca Michaela. Nieustannie powtarza, że trzeba zwolnić część personelu. Reszta współpracowników nieustannie robi sobie z niego żarty, że wspomnimy chociażby zalanie jego sprzętu biurowego galaretką albo wmówienie mu, że następnego dnia jest sobota, a nie piątek…

[edytuj] Jim Halpert

Lubię Pam…

Jim do kamery

Ach…

Jim patrzący na Pam

Jim – najlepszy sprzedawca w firmie. Wokół niego toczą się dwa główne wątki – jest zakochany w recepcjonistce Pam i związane z tym miłosne zabiegi, a także nieustanne robienie dowcipów Dwight'owi. Jim nieustannie musiał rywalizować z chłopakiem Pam. Pam też go lubi, ale jednak ma narzeczonego całe 3 lata…

[edytuj] Pam Beesly

Dobrze, że nie odszedłeś… Gdybyś odszedł.. palnęłabym sobie w łeb

Pam do Jima

Powiedziała, że palnęłaby sobie w łeb. Ale to takie przyjacielskie stwierdzenie… Nic wielkiego.. Ot, tak.

Jim o Pam smutnym głosem do kamery.

Recepcjonistka w biurze pozostająca w związku narzeczeńskim przez ponad 3 lata, nieustannie podrywana przez Jima i padająca ofiarą kiepskich żartów Michaela… Momentami ma dosyć tej pracy, ale dzielnie znosi upokorzenia.

[edytuj] Ryan Howard

Ryan Howard

B.J. Novak jako Ryan Howard. Stand-upowiec udający scenarzystę robi z siebie aktora.

Howard? Jak Kaczor Howard?

Michael z takim poczuciem humoru, jakie tylko on rozumie…

Rozważam celibat…

Ryan w odpowiedzi na początki flirtu ze strony jednej z pracownic, aby szybko uciąć temat.

Pracownik tymczasowy przez pierwsze trzy sezony. Ogólnie jest mu wszystko jedno i zasadniczo czeka aż nie będzie musiał pracować. Przechodzi obojętnie wobec wszystkiego i robi wszystko co mu każą. Inne postaci niejednokrotnie zwierzają mu się ze swoich problemów, mimo iż go to nic nie obchodzi. W kolejnych sezonach wspina się na szczyty firmy, żeby potem spaść aż na stanowisko tymczasowego recepcjonisty…

[edytuj] Stanley Hudson

New youtube logo
Chcieliśmy zaprezentować oryginał, ale producenci się nie zgodzili i gdybyśmy to puścili to by dostali kurwicy…
New youtube logo
Dwóch gości zgodziło się zagrać to na marimbie, ale spierdolili końcówkę…
New youtube logo
Ta pani zrobiła to na pianinie, ale przeciągnęła początek
New youtube logo
U tego pana udźwiękowienie było OK, ale chyba za dużo uciął… No ale nie mamy oryginału…

A centrem będzie oczywiście Stanley.

Michael o Stanleyu w odniesieniu do meczu koszykówki z pracownikami magazynu.

Dlaczego oczywiście?

Stanley do Michaela?

Co? Nic takiego nie powiedziałem. Wydawało ci się!

Michael w obronie własnej

Wszyscy słyszeli.

Pam

Eee… Ludzie różne rzeczy mówią…

Michael

Jedyny czarnoskóry pracownik w firmie. Nie został zwolniony w pierwszym sezonie, gdyż stwierdził, iż będzie to rasizm. Michael uważał go za najlepszego koszykarza, „bo jest czarny”. Jednak… był najgorszy, co było jakby przełamaniem stereotypu. Ogólnie patrzy z zażenowaniem na wszystko co dzieje się w biurze.

[edytuj] Phyllis Lapin-Vance

Daj spokój Phyllis… Nie możesz grać z nami w kosza… Przecież jesteś babą i jesteś sta… Ekhm.. gru… eee… jesteś kobietą.

Michael o Phyllis.

Phyllis jest pracownicą w biurze. Jest gruba i ma ponad czterdzieści lat, w związku z czym Michael nieustannie ją obraża, pozbawiając ją wszelkich resztek kobiecości i uważając ją za gorszą niż ktokolwiek. Podczas meczu koszykówki okazało się, że świetnie gra w kosza, ale Michael nie chciał pozwolić jej grać, bo jest „stara i gruba”… Mimo to Phyllis jest miła i uczynna, lubi plotki i bardzo przeżywa wszelkie docinki ze strony Michaela. W odcinku „Parszywe Święta” podarowała Michaelowi własnoręcznie uszytą rękawicę kuchenną. Jednak Michael był zdruzgotany, bo „on kupił Howardowi MP3”, a on dostał durną rękawicę. Phyllis się popłakała, bo przy grze w „Parszywe Święta” jej prezent był powszechnie uważany za najgorszy ze wszystkich.

[edytuj] Kevin Malone

Na pewno uprawiali seks!

Kevin o Michaelu i Jan

Kevin to stary gruby zboczeniec pracujący w księgowości. Jest złośliwy i cały czas obgaduje innych za plecami, najczęściej wraz z Oscarem lub Angelą – resztą pracowników księgowości.

[edytuj] Czołówka

Czołówka Biura jest uważana za „Najlepszą czołówkę serialu telewizyjnego wszech czasów”. Zwłaszcza rozchodzi się o wręcz hipnotyzującą muzykę. Żeby podkreślić jej wspaniałość przez pierwsze dwa sezony napisy końcowe były puszczane w ciszy, od 3 już puszczano melodię. Czołówka została napisana przez zespół The Scrantons specjalnie dla serialu i nosi tytuł US Office Theme Song. Rzesze ludzi z całego świata popisują się na YouTube swoją maestrią w odgrywaniu melodii z czołówki. Można by rzec, że sukces serialu bazuje na czołówce, bo jak to mówią – początek filmu/serialu jest najważniejszy. Są ludzie, którzy oglądają Biuro tylko po to, aby posłuchać tej melodii…

[edytuj] Fani

Twórcy serialu niejednokrotnie wycinali pojedyncze sceny z odcinków, które później były publikowane na różnych stronach. Chcieli, aby fani zasypywali się plotkami w internecie dotyczącymi danych scen i konsekwencji, zwłaszcza, że często były to sceny kluczowe. Po proteście fanów, eksperyment cofnięto.

[edytuj] Reakcje

Remake serialu przebił oryginał. W 2006 roku zdobył Nagrodę Emmy za najlepszy serial roku.

Nasze strony
Przyjaciele