Black Sabbath (album)

Black Sabbath
BlackSabbath
Z taką okładką musieli osiągnąć rekord sprzedaży…
Wykonawca Czarny Szałas
Wydany 1970
Nagrywany 1969 przed Chrystusem
Gatunek hard rock, heavy metal
Długość zdecydowanie za krótko
Wytwórnia Ci od Królika Bugsa
Producent Rodger Bain
Następny Album Paranoik
 
Black Sabbath (Czarny Sabat, 1970) – pierwszy album Black Sabbath będący odpowiedzią na odwieczne pytanie filozoficzne: co było pierwsze jajko czy kura? Nazwa zespołu czy tytuł płyty? Wbrew pozorom to drugie (wcześniej Black Sabbath nazywało się Polka Thulk, nic dziwnego, że nie zdobyli popularności). Jak sami twierdzą płyta została nagrana w 2 dni, ale wymyślanie tytułu zajęło im 2 tygodnie. Nagrany na dwie gitary basowe. Ot tak dla szpanu.

[edytuj] Lista utworów

  1. Black Sabbath – tytułowy utwór, w którym Ozzy rozpacza nad tym, że Szatan odrzuca jego miłość i nie chce go nawet opętać.
  2. The Wizard – tu z kolei dowiadujemy się, że ówczesnym dostawcą wspomagaczy dla zespołu był diler o ksywie Magik.
  3. Behind the Wall of Sleep / Wasp – zakrzywione kwadraty jedności lśniły ponuro nad skrwawionymi zwłokami wizji pokojowej lewitacji jednakowych pluszowych demonów. Tak, właśnie o tym jest ta piosenka. Wasp to napisany na odczepnego dodatek do właściwego utworu.
  4. N.I.B. / Bassically – tu Osbourne poczuwa się do wyjaśnienia dlaczego na początku albumu zalecał się do Szatana. Przyznaje się też do bycia inkarnacją Lucyfera. Bassically to solo Geezera który chciał pokazać że potrafi coś więcej niż tylko grać w sekcji rytmicznej.
  5. Evil Womancover zespołu Crow opisujący kompleksy wobec kobiet. Początkowo tylko na wydaniu europejskim.
  6. Sleeping Village / A Bit of Finger – piosenka ma całe cztery linijki tekstu opowiadające o głupich wieśniakach. A Bit of Finger to dodatek.
  7. Warning – kolejny cover, tym razem zespołu Aynsley Dunbar's Retaliation, mdła pioseneczka o miłości, która na albumie znalazła się na żądanie producenta.
  8. Wicked World – opowiada o biednych dzieciach, które nie znają swoich rodziców i dlatego muszą jadać koty i ubierać się na czarno. Jak wiadomo takie zjawisko to tylko w Ameryce, więc pierwotnie tylko tam wydano utwór.

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele