Born Again

Born Again
Born Again
Ten szatanek to tak naprawdę Natanek
Wykonawca Czarny Szałas
Wydany 7 sierpnia 1983
Nagrywany 1983 w Anglii
Gatunek heavy metal
Długość za długi
Wytwórnia Zawrót Głowy Records/Ci od Krolika Bugsa
Producent Robin Black i Murzyni z Szałasu
Następny Album Siódmy Star
Poprzedni Album Żywe Zło
 
Born Again (1983) – jedyny album Black Sabbath, na którym śpiewa Ian Gillan. Co ciekawe, ma najwięcej psychopatycznych fanów. Na jesieni 2011 planowana jest jego reedycja z dodatkowymi nagraniami live, które od kilku lat, zapewne w lepszej jakości, można znaleźć jako bootlegi na Youtubie.

[edytuj] Lista utworów

  1. Trashed – dzięki tej piosence Black Sabbath debiutował na utworzonej parę lat wcześniej, z okazji Sabotage, liście PMRC, na którą miały trafiać utwory szczególnie destrukcyjnie wpływające na psychikę. I tak Trashed trafiło tam za zachęcanie do: seksu z nieletnimi, prostytucji, alkoholu, narkotyków, rock'n'rolla. O tymże tekście sam Gillan wypowiedział się „bo przyszłem se trochie pokleć i od razu wielka afera”.Jednym słowem warto posłuchać.
  2. Stonehenge – instrumentalny utwór dający czas na pozbieranie się po wcześniejszym.
  3. Disturbing the Priest – Gillan wzięło na śpiewanie o egzorcyzmach. Rzecz jasna od strony demona patrząc.
  4. The Dark – początek Zero the Hero z niejasnych przyczyn oddzielony od reszty utworu.
  5. Zero the Hero – czyli droga jaką przebył Ian Gillan od człowieka wyrzuconego przez Blackmore'a do wokalisty Black Sabbath.
  6. Digital Bitch – w tej piosence z kolei słowo „kCenzura2a” wymieniane jest jakieś 17,3 raza na minutę. Z niejasnych przyczyn nie trafiła na listę PMRC.
  7. Born Again – czyli o tym jak dobrze jest Gillanowi w Black Sabbath. Według chrześcijańskich komunistów piosenka odnosi się jednak do ponownego nadejścia Chrystusa.
  8. Hot Line – czyli telefon zaufania.
  9. Keep It Warm – teoretycznie miała to być piosenka o żonie Gillana, ale ta chyba myślała, że jej dotyczy piosenka Digital Bitch, bo rozwiodła się z wokalistą (po raz drugi z resztą). Ale, zanim się powiesisz, wielbicielu Gillana, wiedz, że są oni znowu razem.

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele