Brudno (województwo lubelskie)

Brudno (Brodway City, Brodłej Siti) – wieś w województwie lubelskim, powiecie parczewskim oraz w gminie Parczew.

[edytuj] Położenie

Brudno od zachodu graniczy z (i tak większą) wsią Miłków, a od wschodu oczywiście z przedmieściem ParczewaKoczergami, od północy od wsi Glinny Stok oddziela ją ściek rzeka Piwo(nia), a od południa jak podejdziesz kawałek za pole to dojdziesz do torów, a za nimi: Stolica seksu. Wieś otoczona jest głuchym polem i kilkoma zapyziałymi drzewkami.

[edytuj] Demografia

Nie ma wątpliwości, że około 70% ludności Brudna stanowią rolnicy. Większość mieszkańców używa tutejszego języka:języka polskiego.

[edytuj] Historia

Kiedy Parczew wyglądał jak prawdziwe miasto masa ludzi chciała osiedlić się w nim i stać się bufonowatymi mieszczanami, ale na jego terenie zaczęło brakować miejsca i postanowili koczować wokół jednej z jego bram. Z czasem ludzi przybywało coraz więcej, a ich obozowisko stało się najbrudniejszym, najbrzydszym, najobleśniejszym miejscem w całej I Rzeczpospolitej. i tak oto powstało Brudno, którego nazwa najlepiej odzwierciedla charakter tego miejsca.

[edytuj] Transport i komunikacja

Brudno posiada remizę, który służy jako miejsce spotkań tutejszej społeczności. Raz na tydzień przejeżdża tędy autobus do Lublina lub Radzynia Podlaskiego. Brudno posiada asfaltową drogę łączącą wieś z Siemieniem i Parczewem. Za wsią są stare, zardzewiałe tory kolejowe, które są ulubionym miejscem spotkań okolicznościowych pijaków. Jest także przystanek autobusowy na którym co weekend spotyka się młodzież.

[edytuj] Turystyka

Największa atrakcją tego regionu jest jazda rowerem po polnych drogach, a także granie w siatkówkę na pobliskim boisku i pływanie w kałużach.

[edytuj] Gospodarka

W Brudnie istniał kiedyś Sklep spożywczy, ale oczywiście został zamknięty.

[edytuj] Ciekawostki

  • Znajdują się tu liczne szklarnie, w których uprawia się m.in. pomidory.
  • Nie działa tu Internet. Autor tego hasła pisał go z koniczyny.
Nasze strony
Przyjaciele