Cartoon Network

Z8722513X

Nowe logo

Z6481283X

Znajdź różnice między jednym a drugim

Przeklęte kartony!

Hanka Mostowiak o Cartoon Network

Cartoon Network (CN) – stacja kablówkowo-satelitarno-podobna, która wbrew temu, że nawet Polsat ma lepsze wyniki w oglądalności - nadal emituje programy dla całej rodziny (mowa tu o kreskówkach).

Polskie CN nadaje dla Polski, Węgier, Polski, Rumunii, Polski, krajów południowoafrykańskich, Polski, USA, Polski... czy mówiłem o Polsce?

[edytuj] Ramówka

  • Atomówki – historia o pewnym profesorze, który po pracy się naćpał i dolał do miski (oczywiście przez przypadek) antybiotyk zwany Związkiem Iks. Oczywiście co było dalej można się spodziewać, pojawiły się trojaczki, dziewczynki, które zaczęły być fankami Supermena i zaczęły ratować biednego prezydenta otwierając mu słoiki z ogórkami. Na sam koniec narrator się podlizuje. Ta-daa.
  • Bakugan: Młodzi wojownicy – wbrew pozorom nie jest to kolejny program pokazujący nam tajniki rzucania kart na stół, a jednak.
  • Ben 10 – chłopak, który znalazł pewien zegarek w centrum handlowym, jednak zabrał go dopiero gdy ten spadł z nieba w sam środek lasu wywołując pożar, a chłopiec naraził swoje życie by go zdobyć. Niestety, zegarek nie miał w ogóle wskazówek więc zaczął go używać w celu (jak wiele wiele osób) ratowania całego świata, jednak oczywiście przebierając się za jakichś kosmitów - to już jest oryginalne. Przy okazji kuzynka czaruje, a dziadek je robaki.
  • Ben 10: Obca potęga – chłopiec Ben staje się nastolatkiem i nadal ratuje świat, zamiast angażować się w inne sprawy należące do nastolatków, co sprzecza zasadom fizyki i metodom wychowawczym Doroty Zawadzkiej.
  • Ben 10: Ultimate alien – Ben dalej jest nastolatkiem (znowu) tylko ma nowy zegarek oraz kupił sobie nowe stroje kosmitów.
  • Ben 10: Omniverse – Ben w tej serii ma nowego przyjaciela Rooka, ma najstarszą wersje zegarka, ale ulepszoną, i dalej jest nastolatkiem, lecz nieco skurczonym.
  • Bliźniaki Cramp – niepodobne do siebie (no ba, a nawet różnokolorowe!) bliźniaki, które codziennie oddają życie swojemu hobby. Jeden zbiera złom, a drugi chodzi po jakichś bagnach nie wiadomo po co, gdy wracają muszą się zmierzyć z matką, która ma obsesję na punkcie czystości i jednocześnie zdradza męża z tajnym Agentem Iks. Za to ojciec pracuje w zakładach, gdzie produkują m.in. mydło, które matka jednocześnie bardzo sobie ceni. Fascynujące.
  • Chojrak - tchórzliwy pies – straszny serial o spokojnej rodzinie, składającej się z bezdzietnego małżeństwa: Muriel i Eustachego oraz ich psa, Chojraka, co codziennie ratuje ich przed niebezpieczeństwami. Wbrew pozorom ta czarna komedia nie posiada białego kluczyka w czerwonym kwadraciku po lewej stronie ekranu u góry.
  • Chowder – pierwszy fabularny program kulinarny w polskiej telewizji. Opowiada o małym misiu, zającu czy tam kocie, o imieniu Chowder, który usiłuje codziennie ugotować jakąś dziwną niejadalną potrawę, niektóre z nich mają choćby nazwy, jak: Bekane chrapki albo Mus z walniętego żabiego jabłka. Potrawy te są sprzedawane w nielegalnie funkcjonującej restauracji, której klienci przychodzą tylko po to, by rozdawać ogłoszenia matrymonialne. Krążą plotki, że jednym z nich była Magda Gessler.
  • Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster – stara moherka uświadomiła sobie, że powinna wybudować wielgachny dom i na swojej nędznej emeryturze prowadzić przytułek dla wymyślonych przyjaciół, których tak naprawdę każdy widzi. Jej wnuczka lesbijka jest wykorzystywana seksualnie przez pewnego Zająca i nie do końca wiadomo, czy ten w ogóle jest zmyślony. Oczywiście i tak w serialu głównymi bohaterami są zupełnie inne osoby, cóż za zwrot akcji!
  • Ed, Edd i Eddy – rodziców nie ma, a dzieciaki są. Nie trzeba opowiadać, co się tu dzieje. Akcja rozgrywa się w tzw. „zaułku”, gdzie mieszkają główni bohaterowie - trzej koledzy, mający podobne imię oraz kilka nastolatków. Nasi chłopcy nie mają pieniędzy na żadne słodycze więc z prośbą wędrują do przyjaciół poprzez sprzedaż jakichś zepsutych zwykle rzeczy.
  • Edek Debeściak – pies Edek, który gada, a na dodatek wiewiórka Bodzio, która posiada swój własny dowód i chwali się tym, że ma tak naprawdę na imię Bogusław. I tak nikt mu nie wierzy.
  • Gwiezdne wojny – one też tu trafiły. Nie wiadomo czy są gwiezdne, ale wiadomo, że należą do klonów. Walka w kosmosie. I symboliczny koniec. Oczywiście jest to serial animowany.
  • Harcerz Lazlo – skasowana legenda o obozie gdzie drużynowy Lumpus i jego pomagier Skradacz ma zamiar wychować kilka zwierząt na prawdziwe... zwierzęta, m.in. pewną małpę Lazlo, słonia Raj'a oraz Zgrzyta z chatki Galaretka.
  • Johnny Bravo – niestety nieemitowana komedia o perypetiach młodego umięśnionego kawalera który spokojnie żyjąc z mamuśką szuka sobie panienki, jak lew. Niestety przez te z około 67 odcinków nikogo nie znalazł.
  • Johnny Test – chłopak, pomimo że ma 11 lat, nadal ma gadającego psa, jednak tutaj nie jest to naturalne i dowiadujemy się, że to przez złe siostry bliźniaczki, które chcą zawładnąć światem zaczynając od małych wynalazków typu ultra-krem na pryszcze.
  • Kryptonim: Klan na drzewie – tajna organizacja, dzieląca się na kilka sektorów, rozsiana na całym świecie by walczyć z dorosłymi, a dokładniej obżerać się truciznami ile tylko można. Głównymi bohaterami jest piątka przyjaciół z sektora V. Walczą z m.in. jakimś człowiekiem-toaletą oraz przede wszystkim z Rozkoszną Gromadką z Samego Końca Alei Niepodległości.
  • Laboratorium Dextera – młody geniusz Dexter z ukrytym w domu laboratorium ciągle coś konstruuje lub ulepsza, jednak często przeszkadza mu w tym szurnięta nie raz walnięta w głowę siostra Dee Dee, która o laboratorium wie.
  • Mój partner z sali gimnastycznej jest małpą – młody człowiek płci męskiej o imieniu Adam chodzi do szkoły dla zwierząt. Trafił tam tylko dlatego, że ma na nazwisko „Lew(w)”. Z lekka nienormalne, ale co zrobić.
  • Młodzi Tytani – z komiksu na telewizory, czyli kilkoro bohaterów z supermocami, mieszkających w domu przypominającym literę T - zwykła kawalerka. Walczą z przestępczością, ale najprawdopodobniej tylko dlatego, by móc spłacić czynsz.
  • Mroczne przygody Billy'ego i Mandy – nienormalny chłopiec Billy z skarbem w nosie, nieuśmiechająca się w ogóle dziewczyna Mandy, kasjerka w sklepie satanistycznym oraz Ponury Żniwiarz, łagodniejszy nawet niż tzw. śmierć w symulatorze życia od 7 lat.
  • Niezwykłe przypadki Flapjacka – zabłąkany chłopiec Flapjack, poszukiwacz przygód i jego najlepszy przyjaciel, stary kapitan Knykieć, mieszkają w wielorybicy, która mówi.
  • Owca w Wielkim Mieście Owca ucieka z farmy do Wielkiego Miasta, gdzie Generał Konkretny chce go złapać, by napędzać Działo napędzane Owcą. Od pewnego czasu zdjęte z anteny, przez chwilę nadawane na Boomerangu.
  • Robotboy – to już serial o pewnym robocie który też ratuje świat. Dostał go na walentynki chłopak Tommy od pewnego profesora.
  • Scooby Doo – klasyczna opera mydlana opowiadająca o psie, dwóch panach i dwóch paniach, które nie mając zajęcia ani pracy utrzymują się jeżdżąc po świecie swym autem i szukając potworów, które tak naprawdę nie są potworami, ani tego typu modelami.
  • Tajemniczy Sobotowie – rodzina, która walczy z jakimiś złoczyńcami czy jakoś tak. Są to dziwne potwory zazwyczaj, chociaż bardziej to przypomina nie Scooby'ego, a jakiś film akcji.
  • Tom i Jerry – hit XX wieku, gdzie kot Tom usiłuje złapać mysz Jerry'ego jednak bezskutecznie.
  • Pora na przygodę! – kreskówka o psie Jake'u który nażarł się w dzieciństwie przeterminowanej gumy do żucia oraz o człowieku Finnie.
  • Garfield Show – według fanów Garfielda beznadziejna podróba, a według reszty świata po prostu kolejny serial o nim. Konwencja jest identyczna we wszystkich odcinkach - Garfield grzeje miejsce na kanapie. Nagle staje się coś niezwykłego, co zmusza go do ruszenia tyłka, a kiedy cała akcja się kończy, kot znów na nią wraca.
  • Totalna Porażka – grupka (niezbyt) zwyczajnej młodzieży walczy ze sobą o kasę. Kreskówka bezczelnie sparodiowana przez mnóstwo reality show.

[edytuj] Ciekawostki

  • Właściciele są tacy chamscy, że nawet nie podzielili się z nami (z Tobą również) tajemnicą, która skrywa skrót CN. Oczywiście gdyby się nagle pojawiła litera N, wszyscy by już tą tajemnicę dawno znali.
  • Dawniej był jednym z najlepszych kanałów dziecięcych, dzisiaj - najgorszy[1]. Dziwne?

Przypisy

Nasze strony