Cerber

Cerberus-Blake.jpeg

Cerber, Trzygłów, Puszek… Jak zwał tak zwał

Cerber – jedna z mitologicznych ras psów. Pierwszym hodowcą, który uzyskał psy tej rasy był Hades.

[edytuj] Użytkowość

Pies obronny i stróżujący. Często używany w nielegalnych walkach.

[edytuj] Temperament

Nieufny wobec obcych ludzi, agresywny wobec psów, akceptuje tylko jednego pana. Jeżeli będzie odpowiednio i konsekwentnie wychowywany, bez wzbudzania agresji, stanie się psem przystępnym.

[edytuj] Budowa

Masywny pies bardzo dużej wielkości. Znaki szczególne – trzy głowy i jadowity wąż zamiast ogona.

[edytuj] Szata i umaszczenie

Czarne, brązowe o lśniącym czerwonobrązowym podpalaniu. Obecnie większość cerberów ma czarną sierść, a tylko około jeden na dziesięć inną.

[edytuj] Utrzymanie

[edytuj] Pielęgnacja

Ponieważ jest to rasa krótkowłosa, wystarczy wyczesywać go mniej więcej 0 razy na rok. Wychowany Cerber będzie mył się jak kot (tylko szybciej, bo co dwie trzy głowy, to nie jedna). Te mniej wychowane będą kąpać się w błocie, a czasami w odchodach (niekoniecznie swoich). Niestety, na ich kłach (we wszystkich głowach) osadza się paskudny kamień nazębny i trzeba co tydzień myć Cerberowi ząbki specjalną szczotką. Tylko należy uważać, żeby nie zjadł cię podczas mycia i nie zeżarł ci szczoteczki. Zwróć szczególną uwagę także na trująco-żrące wyziewy z jego paszcz.

[edytuj] Dom

Jeśli mieszkasz w bloku, zapomnij o hodowaniu jakiegokolwiek Cerbera. Lepiej zajmij się Shih-tzu. Musisz mieć duży dom, duże drzwi i duży ogród. No i mało rzeczy, które twój pupil mógłby zjeść lub zbić (wazony, porcelana, itp.). Cerber lubi duże czerwone piłki.

[edytuj] Ciekawostki

Psy tej rasy głównie pilnowały night clubu Hadesa. Były one gratką dla innych hodowców, dlatego też często dochodziło do prób kradzieży. Jednak mało kto był w stanie ukraść takowego pieska. Udało się to Heraklesowi chyba tylko. Innym przypadkiem jest akcja z Orfeuszem i tym, jak uspokoił pieski graniem na swojej harfie czy czym tam.

[edytuj] Dzisiaj

W obecnych czasach głównym hodowcą tych przyjemniaczków jest niejaki Hagrid.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach