Chicken Invaders

ChickenInv1

Chicken we własnej osobie

Chicken Invaders (właśc. Inwazja Kurczaków) – popularny produkt firmy InterAction Studios, zaliczany do rodziny gier komputerowych i powstały w 1999 r. jako początek tradycji kurczaków. Potem powstały kolejne części:

  • Chicken Invaders 2: The Next Wave – właściwie nie różnił się od pierwszej części.
  • Chicken Invaders 3: Revenge of The Yolk – charakteryzował się bardzo dużą ilością poziomów.
  • Chicken Invaders 4: The Ultimate Omelette – połączył wszystko w jedno.

Akcja gry toczy się na batoniku w Milky Way'u (z wyjątkiem ultymatywnego omleta). Polega ona na zasmażeniu i pozbyciu się kurczaków z kosmosu, który opanowały.

[edytuj] Mechanizm (Działanie)

Chickeninv2

Typowa rozgrywka

Głównym bohaterem jest najprawdopodobniej Ziemianin (lub jeden z zakamuflowanych Onych). Chickeny strzelają jajkami, które rozbijają się u dolnej krawędzi ekranu, tak samo jak mięso z rożna, hamburgery i inne fast-foody wypadające z danego kurczaka zaraz po takiego zabiciu. Co dziesiąty poziom walczymy z bossem bądź bossami.

[edytuj] Broń

Statek bohatera posiada specyficzne działka, z których grający bez przerwy ciska. Dla podniesienia respektu wokół firmy wprowadzono tzw. przegrzanie się, tostownik, dzięki którym gracz na parę sekund zmuszany jest do wstrzymania ognia, tym samym mysz komputerowa ma kilkusekundowe odprężenie. By grającego ciskającego uszczęśliwić, wprowadzono również inne rodzaje broni, chociaż przy pierwszej grze z serii, gracz pewnie by zasnął (aż jedna broń!). Moc zwiększa się za pomocą Bonus-Up'ów, spadających w podobny sposób co chi(cke)ńskie jajka kurczaków.

[edytuj] Ekwipunek

Pobocznym zadaniem jest zbieranie fast-foodów, a potem przerabianie ich na pociski rakietowe. Gdy się ją wystrzeli, powstaje duże bum i wszystkie kurczaki wybuchają. Oprócz tego w grze można zbierać:

Monetagold
  • Pieniądze – dodają tylko punkty, nie można nimi nic kupić. Największa ich ilość wypada z kurczaka przebranego za sędzię (Te, sędzia, dawaj kasę!), co powoduje, że gra jest wspaniałym odstresowywaczem dla piłkarzy, którzy ciągle dostają czerwone kartki.
Miesogold
  • Fast-food – występują praktycznie w każdym czikenie, choć nie zawsze (nigdy nie wypadną z Sędzi). Mogą występować w postaci każdego możliwego fast-food'u. Potrzebne do posiadania rakiet. Drugą wersją fast-foodu jest Pieczony Kurczak, który natychmiastowo daje ci rakietę.

Prezentgold
  • Bonus-up'y – prezenty różnego koloru, które decydują o broni tytułowego trabanta. Broń po złapaniu bonus-up'a zmienia swoje właściwości chemiczne, ale nie wiadomo co dokładnie.

Prezent2gold
  • Bonus-up'y +1wiadomy znak, ulepsza o 1 poziom siłę używanej broni.

[edytuj] Solucjo-Fabuła

Na początku była ciemność, następnie na ekranie ukazało się Logo. Pięknie wypolerowany statek kosmiczny wyrusza na łów (chyba legalny). Biało-upierzone kwoki wyprawiają się do galerii handlowej Ziemi, kiedy to zostają zauważone przez pilota. W wymiarze Prawa i Sprawiedliwości dzielny łowca wymierza karę, jaką jest unicestwienie na zimnym ogniu[1]. Chickeny padają jeden po drugim, ale – o dziwo, padłeś ofiarą prania brudnych pieniędzy, w której ktoś zwyczajnie resetuje grę po każdym bossie. Skutkuje to niemożliwością ukończenia gry, ew. przejścia jej za pomocą samobójstwa. Następuje po tym wielki The End, po którym można już tylko zacząć grać w drugą część, tzn. o ile sprzęt pozwoli, a na to są nikłe szanse. Jednak jeśli miałeś na to ochotę i odpowiedni sprzęt – możesz zaczynać. Po włączeniu można dostać zdziwienia, a nawet szału, gdyż po raz pierwszy w serii można usłyszeć muzykę. Wyświetla się mniej pixelowaty obraz kosmosu, w którym znów dane nam pilnować porządku. Rozgrywka jest o tyle ciekawsza, że pralka do brudnych pieniędzy po prostu znikła, a każdy z bossów jest różny. Potem już tylko krótkie outro w formie napisów końcowych, którego w żaden sposób[2] nie da się pominąć. Kolejna, trzecia, część obfituje w nową kolekcję broni, nowszą grafikę i sporych rozmiarów jajko jako boss. Po raz pierwszy posiada muzykę podczas nawalanki. Najnowsza część rozgrywa się w nieznanej galaktyce, podobno w pobliżu Planety X. Techniczną część gry zabrano z poprzedniej, a twórcy tłumaczą się, że im się nie chciało.

Przypisy

  1. O kur… jakie to gorące! No zamarznąć można!
  2. Oprócz Ctrl+Alt+Delete, rzecz jasna.

Nasze strony
Przyjaciele