FANDOM

Choroba afektywna dwubiegunowa – trzecia, po zakochaniu i depresji, najpowszechniejsza choroba psychiczna wśród ludzi. Zapadalność szacuje się na 2% społeczeństwa, chociaż zauważono, że wśród stosujących dietę hamburgerową odsetek ten jest znacznie wyższy.

Yalta summit 1945 with Churchill, Roosevelt, Stalin

Afektywen Dwubiegunow (z prawej) wystawiający diagnozę swoim pacjentom

Historia edytuj

Choroba ta, po raz pierwszy została rozpoznana w 1945, podczas Konferencji w Jałcie, kiedy to wybitny radziecki psychiatra Afektywen Dwubiegunow postawił diagnozę dwóm pacjentom cierpiącym na ową przypadłość. Zgodnie z jego przypuszczeniami Winston Churchil i Franklin Delano Roosevelt, zobaczywszy proponowaną mapę Europy po 1945 roku popadli w długotrwały stan depresyjny, którego skutkiem było m. in. umieszczenie Polski w radzieckiej strefie wpływów. Do niedawna, chorobę afektywną dwubiegunową nazywano psychozą maniakalno-depresyjną, jednak zgodnie z poprawno-polityczną nowomową, zalecono używanie alternatywnej nazwy.

Objawy edytuj

Do podstawowych objawów choroby należą m. in. naprzemienne idealizowanie i demonizowanie partnerów, zmienianie ich z częstotliwością tygodniową, etapy aseksualizmu i seksoholizmu oraz niezdolność odróżniania cudzych decyzji od własnych.

Znani chorzy wraz z metodą popełnienia samobójstwa edytuj