Choroba afektywna dwubiegunowa

Choroba afektywna dwubiegunowa – trzecia, po zakochaniu i depresji, najpowszechniejsza choroba psychiczna wśród ludzi. Zapadalność szacuje się na 2% społeczeństwa, chociaż zauważono, że wśród stosujących dietę hamburgerową odsetek ten jest znacznie wyższy.

Yalta summit 1945 with Churchill, Roosevelt, Stalin

Afektywen Dwubiegunow (z prawej) wystawiający diagnozę swoim pacjentom

[edytuj] Historia

Choroba ta, po raz pierwszy została rozpoznana w 1945, podczas Konferencji w Jałcie, kiedy to wybitny radziecki psychiatra Afektywen Dwubiegunow postawił diagnozę dwóm pacjentom cierpiącym na ową przypadłość. Zgodnie z jego przypuszczeniami Winston Churchil i Franklin Delano Roosevelt, zobaczywszy proponowaną mapę Europy po 1945 roku popadli w długotrwały stan depresyjny, którego skutkiem było m. in. umieszczenie Polski w radzieckiej strefie wpływów. Do niedawna, chorobę afektywną dwubiegunową nazywano psychozą maniakalno-depresyjną, jednak zgodnie z poprawno-polityczną nowomową, zalecono używanie alternatywnej nazwy.

[edytuj] Objawy

Do podstawowych objawów choroby należą m. in. naprzemienne idealizowanie i demonizowanie partnerów, zmienianie ich z częstotliwością tygodniową, etapy aseksualizmu i seksoholizmu oraz niezdolność odróżniania cudzych decyzji od własnych.

[edytuj] Znani chorzy wraz z metodą popełnienia samobójstwa

Nasze strony
Przyjaciele