Chorwacja

Chorwacja
Flaga Chorwacji
Flaga
Stolica Zagrzebana
Król jakaś laska, co romansowała z Dudą
Ludność Chorwaci i islamiści z Kosowa
Język urzędowy chrwck
Ustrój eurokomunizm od niedawna
Religia katolicyzm+islam
Waluta nieopłacalna
 
Board empty

Flaga Chorwacji – inna wersja

Duda i prezydent Chorwacji

Prezydent Chorwacji na randce z Prezydentem Polski

Chorwackie legendy

Dwie chorwackie legendy – Goran Ivanišević i Durex

Chorwacja (chor. Hrvtsk) – państwo braci, Słowian. Niepodległa od 1991, jeszcze się trzyma, a nawet weszła do Unii w 2013 roku. Prawdziwie katolickie państwo. Państwo nazywane „kleszczami Europy”, które od 20 lat przymierza się do zniszczenia Bośni i Hercegowiny.

[edytuj] Historia

Kiedyś Chorwacja była pod władaniem Dziadzia Rzymu, potem Austriaków, Węgrów, Osmanów, Serbów, podczas wojny z kolei stworzyli Niepodległe Państwo Chorwackie, które nie było wcale tak bardzo niepodległe. Niemiaszki dali Chorwatom wolną rękę w sprawach organizowania serbobić. Chorwacki rząd postanowił zainwestować w turystykę, dlatego zbudowano obozy wypoczynkowe jak na przykład Jasenovac Hostel (w którym odpoczywali Serbowie i Żydzi), który mógł konkurować z takimi niemieckimi markami jak Auschwitz-Birkenau Holiday czy Dachau Grand Hostel. Jednak jak wiemy, Ruscy pogonili Szwabów i wujek Adi kopnął w kalendarz w swojej dziurze w Berlinie. Tym samym władzę w Chorwacji zdobyli jugosłowiańscy komuniści, którzy zamknęli obozy. Dyktator Chorwacji, jak przystało na męża stanu, dał dyla do Argentyny, gdzie siedział i wydawał nacjonalistyczne gazetki. Mimo, że komuniści byli przy władzy, Jugosławia nawet miała się dobrze, dopóki towarzysz Tito (który był Chorwatem) nie odszedł z tego świata. Potem bałkańska dzicz dostała wolną rękę i zachciało się jej mordować. Chorwaci wyszli z całej tej rozpierduchy całkiem dobrze. Chorwacki rząd znów postanowił skupić się na turystyce, dzisiaj widzimy tego efekty. Obecnie chorwackie wybrzeże jest kolonizowane przez turystów z Czech, domagających się utworzenia Republiki Czeskiej Riwiery jak i również przez januszy, których nie stać na wakacje nad morzem w Polsce.

[edytuj] Sport

Przede wszystkim przekupili norweskich sędziów i dlatego wygrali w ręczną w półfinale Mistrzostw Europy w piłce ręcznej 30 stycznia 2010. Mają mocną reprezentację, gdzie grają m.in. Mario Mandžukić, Marko Pjaca, Nikica Jelavić, Luka Modrić [1], Mateo Kovacić i Alen Halilović, a niegdyś Eduardo Da Silva i Darijo Srna. Nie znasz? Twój problem.

Warto wymienić najlepszą drużynę chorwacką w piłce nożnej, która zaliczyła świetny występ podczas Euro 2008:

  • Hvytač – bramkarz;
  • Žabrač i Obrnič – obrońcy środkowa;
  • Odebrač i Pzehytryč – obrona lewa i prawa;
  • Odegrač – defensywny pomocnik
  • Podač – ofensywny pomocnik
  • Štzelič – pomocnik lewy
  • Đograč – pomocnik prawy
  • Trafič i Đobič – napastnicy

[edytuj] Geografia

Leży w Europie południowej, po rozpadzie Jugosławii samolubnie zgarnęła praktycznie całe unikalne geograficznie wybrzeże dalmatyńskie, a o wiele większej Bośni zostawili kilkanaście kilometrów. Żeby było śmieszniej, jadąc do Dubrownika trzeba przejechać przez wybrzeże Bośni albo płynąć promem. Ma góry, morze, wyspy; nie znalazł się jeszcze taki kozak, który by je wszystkie zliczył. Posiada nietknięte i nieprzebyte górskie szlaki w krainie o jakże oryginalnej nazwie Krajina; są one nietknięte głównie ze względu na miny strzegące przyrodę przed wszędobylskimi czeskimi turystami. Obecny zarys granic Chorwacja przyjęła wraz z uzyskaniem niepodległości w 1991 roku, głównie na bazie popularności gry Pacman. Kształt przypominający otwartą paszczę ma przypominać, że Bośnia i Hercegowina z czasem zostaną połknięte przez północno-zachodniego sąsiada.

[edytuj] Gospodarka

Chorwacja opiera swoją gospodarkę na turystyce – wielu ludzi przyjeżdża na tutejsze plaże (głównie Polacy dla których Dubrownik jest tańszy od Helu), odwiedza Zagrzeb oraz obozy wypoczynkowe w Jasenovac. Turyści mogą także kupować zestawy surwiwalowe przy granicy z Bośnią i Hercegowiną oraz Serbią. Przemysł skupia się na produkcji wykrywaczy min i nożycach do niszczenia zasieków.

[edytuj] Zobacz też

Przypisy

  1. No tego chyba znasz, co nie? W Realu gra

Nasze strony
Przyjaciele