Ciekły tlen

Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy tlenu w stanie ciekłym. Zobacz też tlen jako pierwiastek.

Ciekły tlen – pierwiastkowy tlen w stanie ciekłym. W przeciwieństwie do zwykłego tlenu nie występuje w powietrzu i nie da się nim oddychać. Jest strasznie zimny i powoduje eksplodowanie zwykłych przedmiotów, najczęściej przyczep kempingowych.

[edytuj] Historia

Ciekły tlen został wynaleziony przez profesorów Uniwersytetu Jagielońskiego Karola Olszewskiego i Zygmunta Wróblewskiego radzieckiego chemika, majora Uriego Abuskinova, który pokazywał masom nadprzyrodzone właściwości pierwiastka w programie edukacyjnym Brainiac. Jednak zanim nim się zajął, badania nad tym skroplonym gazem prowadził Dr Bunhead. Niestety nie docenił wybuchowości i zginął śmiercią tragiczną w wybuchającej przyczepie.

[edytuj] Zastosowanie

Miłośnicy kuchni molekularnej używają ciekłego tlenu do chłodzenia napojów, zaś hardcorowcy używają go jako rozpałki do grilla.

[edytuj] Zobacz też

Nuvola apps edu science.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny chemii. Jeżeli cierpisz na alkanolepsjęrozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele