Cisza wyborcza

Drodzy bracia i siostry, jakże mogliście tak postąpić i zagłosować na tych złych ludzi? Pójdziecie za to do piekła.

Przeciętny proboszcz po przeciętnych wyborach

Cisza wyborcza – okres, w którym nikt oprócz Kościoła nie może prowadzić agitacji wyborczej. Obowiązuje na dzień przed i w dzień wyborów po to, aby wyborcy mogli zastanowić się i przeprowadzić głęboką refleksję nad tym, na kogo mają zagłosować w najbliższych wyborach. Często bywa łamana, ale w niekonwencjonalny sposób – rozdawanie ulotek ustępuje pozostawianiu pod lokalami wyborczymi paczek ze specjalną dedykacją dla konkretnego kandydata. Zazwyczaj paczka taka zostaje uznana za bombę nawet, jeśli jest pusta.

[edytuj] Obchodzenie

Podczas ciszy wyborczej zabroniona jest agitacja, publikowanie sondaży oraz od niedawna lajkowanie na Facebooku i Twitterze. Jednakże niektórym mediom absolutnie to nie przeszkadza, wszak stwierdziły, że ciszę wyborczą można obejść. Do obchodzenia ciszy wyborczej należy odpowiednie komentowanie wydarzeń. Zalicza się do nich następujące postępowanie.

  • Kandydat A wybrał się wraz z całą rodziną na wybory, żeby oddać głos. Wydawał się bardzo zadowolony z faktu, iż może zmieniać kraj na lepsze. Kandydat B też głosował.
  • Najwyższą frekwencję zanotowano w regionach, w których przewagę ma Partia X.
  • My zachęcamy do pójścia na wybory. Nic nie sugerujemy, państwo sami dokładnie wiecie na kogo głosować – poszczególną opcję wyróżnia nazwa stacji.

Nasze strony
Przyjaciele