Cross Purposes

Cross Purposes
Cross Purposes
Mamo, mamo! Skrzydła mu się palą, temu aniołu!
Wykonawca Czarny Szałas
Wydany 31 stycznia 1994
Nagrywany 1993, Walia
Gatunek heavy metal
Długość w sam raz
Wytwórnia IRaSiad
Producent Murzyni z Czarnego Szałasu
Następny Album Żywe Nieporozumienie
Poprzedni Album Dehumanizer

Cross Purposes (1994) – siedemnasty album Black Sabbath. Chłopaki tłumaczą się tutaj dlaczego wyrzucili bez słowa Tony'ego Martina z zespołu.

[edytuj] Lista utworów

  1. I Witness – o chwili słabości Tony'ego Iommiego wobec Ronniego Jamesa Dio, gdy ten pierwszy wyrzucił Martina z zespołu.
  2. Cross of Thorns – Martin jako przykładny szatanista nie uważał na lekcji religii, więc nie wie, że korona cierniowa i krzyż to nie to samo.
  3. Psychophobia – o niemożności zaznania spokoju ducha z powodu niemożliwości dopełnienia zaleceń wypływających z religii katolickiej, co ma doprowadzić człowieka do szaleństwa. Wionie Geezerem i alkoholem na kilometr.
  4. Virtual Death – kolejna piosenka, której tekstu autorem jest zapewne Butler. Ma ciężką, jednostajną melodię doskonale pasujący do tekstu o śmierci duchowej.
  5. Immaculate Deception – o tym jaki Martin czuł się porzucony po opuszczeniu Black Sabbath...
  6. Dying for Love – ...który był jego jedyna miłością, za którą gotów był umrzeć.
  7. Back to Eden – tu z kolei jest krótki wywód, w którym Tony oświadcza, że wraz z powrotem do Black Sabbath dostał się do raju. Nawet Geezer uznał to za kretyńskie.
  8. The Hand That Rocks the Cradle – piosenka opowiada o tym, żeby nie dawać małym dzieciom do picia wody święconej, bo przyjdzie Szatan i je zje. Tekst jest tak głupi, że nie może mieć jednego autora, podejrzewamy więc, że siedział nad nim cały zespół.
  9. Cardinal Sin – o grzechu kardynała. Tyle, że nie chodzi wcale o gościa w czerwonej kiecce a gatunek ptaka. Ptaki jak wiadomo to, podobnie jak wszystko z czym mamy do czynienia, symbole Szatana
  10. Evil Eye – o spojrzeniu pewnej nastolatki, gdy czterdziestoletni już Tony Martin zaczął się do niej przystawiać. Chwilę potem zajęła się nim grupka jej kolegów. Jednym z autorów muzyki jest Eddie Van Halen, ale nie został wymieniony wśród jej twórców, bo trzeba oszczędzać na tuszu drukarskim.
  11. What's the Use – taki sobie bonusik na japońskiej wersji albumu. Czy ty też masz wrażenie, że oni zawsze dostają więcej?

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele