Ctrl-Alt-Del

Bsod222

Nie baw się Kontrol-alt-dilejtem!

Ctrl-Alt-Del – skrót od alternatywna kontrola usunięcia (systemu), wielka trójka wspaniałych klawiszy (potocznie zwanych „Trzema królami”). W zależności od systemu, powoduje różne, ściśle określone działania. W Windowsie włącza zabójcę procesów Menedżer zadań, za wyjątkiem Windowsa 3.11, gdzie pokazuje specyficznego BSoDa. Użytkowników Windows Vista, 7, 8 i 10 nie wita okno Menedżera zadań, ale ekran z m.in. propozycją jego włączenia. Włączenia Menadżera zadań, rzecz jasna. Na komputerze znajdującym się pod kontrolą Linuksa po wciśnięciu tych klawiszy system proponuje wyłączenie komputera, ponowne uruchomienie, itp. Mac nie reaguje na Ctrl-Alt-Del, bo każdy skrót na Macu zawiera jabłuszko.

[edytuj] Windows XP

Klawiatura Microsoft

Nowa klawiatura, specjalnie dla Windowsa

W Windowsie XP, musisz wykorzystać „trzech króli”, aby się zalogować. Jeśli masz zepsute wejście klawiatury (PS/2) lub USB, twój system może okazać się bezużyteczny. Jedyne pocieszenie, to fakt, że po kliknięciu pomoc, możesz dowiedzieć się wielu rzeczy o Ctrl-Alt-Del.

[edytuj] Ciekawostki

  • Nie tylko Ctrl-Alt-Del potrafi włączyć Menedżer zadań. Ctrl-Shift-Esc również to umie, choć wie o tym tylko 1% użytkowników.
  • Jest to najczęściej używana sekwencja klawiszy wśród użytkowników Windows. Dlatego też Microsoft w trosce o użytkownika wydał nową klawiaturę, widoczną po prawej stronie.
  • Klawisze Ctrl-Alt-Del są jak trzej starsi bracia – wzywasz ich, gdy masz jakiś problem lub coś Ci grozi.
  • W pewnym studiu, tym klawiszom odpowiadają odpowiednio T, V i N.
  • Bill Gates stworzył te klawisze w celu uspokojenia wkurCenzura2nych użytkowników ułatwienia korzystania z tego czegoś

Crystal Clear app klaptop To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach