FANDOM

Bsod222

Nie baw się Kontrol-alt-dilejtem!

Ctrl-Alt-Del – skrót od alternatywna kontrola usunięcia (systemu), wielka trójka wspaniałych klawiszy (potocznie zwanych „Trzema królami”). W zależności od systemu powoduje różne, ściśle określone działania. W Windowsie włącza zabójcę procesów menadżera zadań (za wyjątkiem Windowsa 3.11, gdzie pokazuje specyficznego BSoD-a). Użytkowników Windows Vista, 7, 8 i 10 nie wita okno Menedżera zadań, ale ekran z (między innymi) propozycją jego włączenia. Na komputerze pod kontrolą Linuksa po wciśnięciu tych klawiszy system proponuje wyłączenie komputera, ponowne uruchomienie, i tym podobne. Mac nie reaguje na Ctrl-Alt-Del, bo każdy skrót na Macu zawiera jabłuszko.

Windows XP edytuj

Klawiatura Microsoft

Nowa klawiatura, specjalnie dla Windowsa

W Windowsie XP, kombinacja „Trzech Króli” jest wymagana do zalogowania się. Jeśli masz zepsute wejście klawiatury (PS/2) lub USB, twój system może okazać się bezużyteczny. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że po kliknięciu na pomoc możesz dowiedzieć się wielu rzeczy o Ctrl-Alt-Del.

Ciekawostki edytuj

  • Nie tylko Ctrl-Alt-Del potrafi włączyć menedżera zadań. Ctrl-Shift-Esc również to umie, choć wie o tym tylko 1% użytkowników.
  • Jest to najczęściej używana sekwencja klawiszy wśród użytkowników systemu Windows. Dlatego też Microsoft, w trosce o użytkownika, wydał nową klawiaturę, widoczną po prawej stronie.
  • Klawisze Ctrl-Alt-Del są jak trzej starsi bracia – wzywasz ich, gdy masz jakiś problem lub coś Ci grozi.
  • W pewnym studiu, tym klawiszom odpowiadają odpowiednio T, V i N.
  • Bill Gates stworzył te klawisze w celu uspokojenia wkurCenzura2nych użytkowników ułatwienia korzystania z tego czegoś

Crystal Clear app klaptop To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.