Czerwoni Khmerzy

Czerwoni Khmerowie – pewna grupa ludzi trzymająca władzę w raju na ziemi, prawdziwym Eldorado, jakim dla wielu ludzi jest Kambodża.

[edytuj] Historia

[edytuj] Pochodzenie

Nazwa pochodzi od rosnącego w Ameryce Południowej zioła Pleksilla Kambodżja o różowo-czerwono-akwamarynowo-pastelowo-karmazynowej barwie o właściwościach oszałamiających.

[edytuj] Przyczyny powstania

Czerwoni Khmerowie byli zbieraniną chłopstwa, niezadowolonych z rządów króla Razmuzei Kampuchei Kompota VIII i w roku 1971 przeprowadzili Wielką ludowo-robotniczo-chłopską rewolucję, która na osiem lat ogarnęła ten kraj mlekiem i trzciną płynącą, jakim była Kambodża.

[edytuj] Czasy rewolucji

To był piękny czas dla Czerwonych Khmerów. Władze tej organizacji, na czele której stał Pol Pot wprowadził plan czteroletni, który miał zrealizować koncepcję komunizmu w Kambodży, a hasło przewodnie brzmiało Szczęśliwi bądźcie, a kto nie, ten wpierdol dostanie. Głównymi działaniami były masowe przesiedlenia na wieś, sadzenie kokosów w betonowych szosach i skonstruowanie traktora z krowy, kilku śrubek i trzciny cukrowej. Jedynym skutkiem tego planu była śmierć trzech milionów mieszkańców. Pol Pot postanowił sprzedawać czaszki na eksport jako ozdoby dla American emo i metali oraz jako kieliszki do wina. W 1979 roku Tajlandia dokonała napaści na Kambodżę, i dokonał zamachu stanu – nowym królem ogłosił się Kompocik XII, a nowe władze większość rewolucjonistów posłała na Sybir.

[edytuj] Po rewolucji

Czerwoni Khmerowie dziś ukrywają się pod plantacjami trzciny cukrowej lub na bagnach – zostały ich jedynie niedobitki. Mimo to, cały czas uważają się za panów, którzy dzielą i rządzą Kambodżą.

[edytuj] Słynni Czerwoni Khmerowie

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach