Dark Passion Play

Angels Fall First
Wykonawca Żelazna DziewicaNocne Życzenie
Wydany 2007
Nagrywany 2006-2007
Gatunek metal symfoniczny
Długość zdecydowanie za długi
Wytwórnia Farma bączków Records, Nuklearny Strumień, Pędziwiatr Records
Producent Tuomas Holopainen, Tero Kinnunen, Mikko Karmila
Następny Album Imaginaerium
Poprzedni Album Jak ja raz...

Dark Passion Play (ang. Mroczne Pasienie Playstation) – szósty studyjny album zespołu Nightwish. Po raz pierwszy zamiast wycia sopranu Tarji Rututunen możemy nań posłuchać jękliwych krzyków, sapania i dyszenia śpiewu Anette Olzon. Promowany pięcioma singlami – Eva (The Most Fakin Epic Song In Da World), Atramenth, Bye Bye Barbecue, Hvystda Hylkjanienka Polko (czy jakoś tak, bo to fiński jeno singiel) i The Islander. Cały zysk ze sprzedaży singli poszedł na pomoc biednym wytwórniom i muzykom.

[edytuj] Utwory

  1. The Poet And The Pendulum (ang. Pedał i Penetrator) – największe arcydzieło w historii muzyki, przebija Requiem Mozarta. Ogólnie w utworze chodzi o to że jest źle i trzeba się zabić. Hymn emo. Trwa 15 minut 13 minut 52 sekundy, żeby było dłuższe niż najdłuższy utwór z poprzedniej płyty. Anette krzyczy. Marco krzyczy. Chóry śpiewają.
  2. Bye Bye Beautiful (ang. Pa Pa, Ty Cenzura) – zupełnie nowatorski utwór, w którym zmieniono aż dwa akordy względem Wish I Had An Angel. Anette śpiewa. Marco krzyczy. Chóry poszły pić. W teledysku faceci stają się kobietami, a Anette zostaje Anette, z czego wynika, że Anette jest facetem. Poza tym macha tyłkiem. Teledysk promuje szachownica na płycie.
  3. Amaranth (ang. Arama... Amama... Ramara... Czerwony) – kawałek do MTV, zadziwiająco podobny do wcześniejszego hitu, Ni Mo. Tamten był o talencie muzyków, twórców tego dzieła. Ten jest bez sensu. Anette jęczy, Marco poszedł pić z chórami. W teledysku machania tyłkiem ciąg dalszy. Tuomas, oprócz picia, szpanuje gołą klatą i wymachuje swoimi niemytymi włosami.
  4. Cadence of Her Last Breath (ang. Kadet Jej Ostatniej Cenzura) – utwór wyjątkowy dlatego, że ktoś dyszy we wstępie. Poza tym wypełniacz. Anette jęczy i śpiewa, Marco wraca pijany, żeby dograć chórki.
  5. Master Passion Greed (ang. Urząd Skarbowy) – Marco się zbudził na kacu i nagrał wszystko, co słyszał. W takiej głośności, w jakiej słyszał. Wkurwił się, bo brzmiało mu to jeszcze głośniej, więc zaczął się drzeć. Anette uciekła, chóry dalej piją.
  6. Eva (ang. Na Chwałę Odyna) – szaleńczo rozpędzony epic metalowy utwór. Każdy aspekt w tym utworze jest epicki! Manowar już oświadczył, że robi jego cover. Anette śpiewa, reszta pije.
  7. Sahara (ang. Zacharia) – orientalny utwór urozmaicony jak pustynia. Anette (nareszcie) dobrze śpiewa, Marco uciekł obwieszczać ten cud, chóry robią sobie przerwę w piciu i śpiewają.
  8. Whoever Brings The Night (ang. Jest Już Ciemno) – kawałek o burdelu haremie. Anette śpiewa przez wielką rurę, Marco próbuje wyciągnąć jej głowę, która utknęła, chóry włączają się na bridge, jak już przestają się śmiać z Anety. W tle jest gdzieś szyna kolejowa, czego wcale nie słychać, ale wszyscy się tym podniecają.
  9. For The Heart I Once Had (ang. Dla Charta, Którego Raz Posiadłem)– krew i flaki, black metal, zło i destrukcja. Anette śpiewa, chóry robią chórki, gitara pojękuje, keyboard casio nadaje złowieszczy klimat. Marco i Jukka piją
  10. The Islander (ang. Wysypka Wyspiarz) – szanta. Marco śpiewa, Anette śpiewa jak nie pije, chóry wypadają za burtę. W teledysku Anette ubrali w suknię i kazali jej siedzieć, więc nie macha tyłkiem. Tuomas prostestował, ale Emppu i Marco kazali mu być cicho. Emppu gra
  11. Last of the Wilds (ang. Ostatni Dzik) – instrumental. Wszyscy piją. Singlowa wersja z fińskim tekstem bije rekordy popularności w polskim karaoke.
  12. 7 Days to the Wolves (ang. Rogalik dla Wilków) – Marco i Anette drą ryja, chóry leczą kaca. Utwór sponsoruje producent rogalików 7 Days.
  13. Meadows of Heaven (ang. Łączka Telezajączka) – ballada. Anette nuci, potem śpiewa. Chóry przyprowadziły Murzynów z gospel, żeby odwalili za nich czarną robotę i piją. Marco i Emppu poszli po więcej wódki, Tuomas gra jedną ręką na keybordzie a drugą na gitarze. (Ponieważ Emppu poszedł z Marco po wódkę)
Nasze strony
Przyjaciele