Dart

Lotki!

Jakiś noob o Darcie

Piękny strzał za trzy z linii zagrywki!

Szpakowski o Darcie

Dart (pot. „rzutki”, bądź „lotki”) – sport, w którym rzuca się rzutkami w tarczę.

[edytuj] Historia

Dart1

Tutaj widzimy jeden rzut...

Dart2

...a tu drugi...

Dart4

Mogą rzucać także kobiety.

Dart3

Tutaj rzut za mamusię....

Dart5

...a tu za tatusia.

Gdy Zawisza Czarny dawał Krzyżakom w mordę, Anglicy walczyli z Francuzami w Wojnie Stuletniej. Poddanym HMS (w tym osławionym łucznikom) walka nie wychodziła dobrze, więc próbowali to jakoś odreagować w oberżach. Rycerze topili smutki w ciepłym piwie, a wspomniani już łucznicy strzelali do tarcz. Jednak zwykłe strzały nie były poręczne, nie mówiąc już o łukach (wszystko to odbywało się w środku karczmy). Któryś z mądrzejszych wojaków wymyślił, aby przestać strzelać i skrócić strzały po to, by były bardziej poręczne. Tak narodził się Dart...

Na jakiś czas zapomniano o tym sporcie, do momentu gdy rozwinął się przemysł. Robotnicy czy górnicy, chcieli znaleźć jakąś alternatywę dla siebie (bo boks po 20 godzinach pracy i 3 kuflach piwa nie był z pewnością dobrym pomysłem). Przypomnieli sobie o Darcie i dyscyplina zaczęła przeżywać renesans. Tam gdzie jeździli angielscy robotnicy, tam był Dart. Ten sport bardzo się spodobał zwłaszcza Holendrom oraz Skandynawom. Co ciekawe, Dart nie przyjął się w Indiach, które zazwyczaj chłonęły każdą rozrywkę kolonistów jak gąbka.

[edytuj] Rodzaje gry

W darcie jest parę rodzajów samej gry, ale sens jest taki sam – rzucać celniej, szybciej i lepiej.

[edytuj] 301, 501, 701...

Tutaj chodzi o to, aby trafiać tak aby zdobyć równe 301/501/701/1001 itd. punktów (a spróbuj rzucić więcej, to powtarzasz!). Dziwactwem jest jednak to, że zamiast zdobywać punkty, traci się je. Wynika to z tego, że „pomysłodawcy” z XIX wieku byli hazardzistami i przyzwyczaili się do tracenia wszystkiego. Jak stracisz wreszcie te punkty jako pierwszy, to zwyciężasz gema. Musisz wygrać 3 gemy, aby wygrać seta. A jak wreszcie wygrasz 3 sety to jesteś debeściak, bo wygrywasz spotkanie. Kto pierwszy straci, tym lepiej. Można też grać na większą liczbę punktów.

Tarcza

Tutaj każdy chce trafić!

Marzeniem każdego gracza jest rzucenie MAXA, czyli 3 razy w to pole zaznaczone po prawej stronie, bo wtedy traci się 180 punktów.

Rekordem jest gra dwóch holendrów w 100001. Nie wiadomo jaki był wynik i czy spotkanie się skończyło.

[edytuj] Cricet

Nie wiedzieć czemu ten rodzaj tak się nazywa, ale „pomysłodawcy” najprawdopodobniej byli pijani podczas wymyślania nazwy. Trzeba rzucić 3 razy w pola punktowane od 15 do 20 + bycze oko (czyli środek). Jak ktoś tego dokona i będzie pierwszy, to wygrywa całe spotkanie. Ten rodzaj gry przez profesjonalistów uznawany jest za zabawę dla noobów. Bo twardziele grają tylko w 1001!

Dart6

Gangsta player, nie?!

[edytuj] Tarcze

Są trzy rodzaje tarczy:

Standardowa – czyli taka w jakiej grają w Lakeside. Jest strasznie skomplikowana, ale nawet fajnie wygląda. Tylko na niej grają prawdziwi gracze Darta!

Elektroniczna – podobna do tej powyżej, ale zamiast jakiegoś fajnego materiału ma coś guzikopodobnego na tarczy. Jak specjalna rzutka trafi w cel (dajmy na to 20), to naciśnie pole i zaliczy ci punkty. Prawdziwy darcista nie gra na takiej, chyba że sam w domu.

Uproszczona – taka która zawiera 12 okręgów od 1 do 12. Do takiej to można strzelać z wiatrówki, a nie rzucać. Tylko dla noobów...

Nasze strony
Przyjaciele