Dave Murray

Disambug Ten artykuł dotyczy angielskiego gitarzysty. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu oraz hasła o innych osobach o tym nazwisku.
S8000118

Dave próbuje złapać jakiś akord

Dave jest świetnym gitarzystą! Potrafi nawet grać reggae!

Steve Harris o Dave'ie

Świetnie mi się gra z Dave'm! Tylko niech, do ciężkiej cholery, zacznie się ruszać po scenie....

Adrian Smith o Dave'ie

Dave Murray (ur. 23 grudnia 1956 w Londynie) – brytyjski solowy wymiatacz, wioślarz Żelaznej Dziewicy. Jego ulubioną rozrywką jest przesiadywanie z kumplami i chwalenie się swoimi umiejętnościami grania na gitarze.

[edytuj] Biografia

Razem ze swoim przyjacielem od serca, Stevem Harrisem są członkami, których nagrania znajdują się na każdej płycie zespołu, jednak nie grał nieprzerwanie w zespole, ponieważ miał półroczną przerwę – wywalili go za chwalenie się solówkami. Pochodził z biednej rodziny, dlatego został gitarzystą. Jego matka była sprzątaczką, a ojciec nie pracował, ponieważ wymigał się niepełnosprawnością. Mimo biedoty stać go było na gitarę, którą sprzedał później Adrianowi Smithowi. W Maidenach grał od samego początku, ale ciągle chwalił się solówkami, czym zraził do siebie Dennisa Wilcocka (podobno wystosowywał też aluzje co do drugiej części jego nazwiska) – ówczesnego wokalistę, za co wysłano go na urlop. Po powrocie przywitano go fanfarami, gdyż odkryto, że Bob Sawyer to jeszcze większe beztalencie niż Dave (bo Dave potrafił chociaż grać solówki).

[edytuj] Osobowość

Najpoważniejszy z wszystkich trzech gitarzystów Ironów, za co nie jest lubiany przez czarnych wioślarzy. Jego ruchy na scenie ograniczają się do kilku machnięć nogą, ewentualnie kiwnięcia ręką i obejścia wolnym krokiem całej sceny. Nie ma poczucia humoru, nie przeżywa emocjonalnie solówek (nawet własnych!) i w ogóle zachowuje się jak emo.

[edytuj] Ciekawostki

  • Jako jedyny z zespołu nie rusza się podczas grania, ewentualnie zrobi parę kroków.
  • Jeśli w jakimś utworze IM słychać solówkę, to z cała pewnością grał ją Dave, jeśli natomiast słychać dwie lub więcej – on gra tę pierwszą.
  • Nie lubi kurczaków, gdyż przypominają mu o Dennisie Wilcocku.
  • Jest żonaty i dzieciaty, a mimo wszystko kocha się w Steve'ie Harrisie.
  • Gra na gitarze zrobionej na specjalne zamówienie (tzw. Dave Murray Fender Stratocaster).
  • Kiedyś grał na Gibsonie Les Paulu, ale mu się znudził.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele