FANDOM

Disambug Ten artykuł dotyczy angielskiego gitarzysty. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu oraz hasła o innych osobach o tym nazwisku.
S8000118

Dave próbuje złapać jakiś akord

Dave jest świetnym gitarzystą! Potrafi nawet grać reggae!

Steve Harris o Dave'ie

Świetnie mi się gra z Dave'm! Tylko niech, do ciężkiej cholery, zacznie się ruszać po scenie....

Adrian Smith o Dave'ie

Dave Murray (ur. 23 grudnia 1956 w Londynie) – brytyjski solowy wymiatacz, wioślarz Żelaznej Dziewicy. Jego ulubioną rozrywką jest przesiadywanie z kumplami i chwalenie się swoimi umiejętnościami grania na gitarze.

Biografia

Razem ze swoim przyjacielem od serca, Stevem Harrisem są członkami, których nagrania znajdują się na każdej płycie zespołu, jednak nie grał nieprzerwanie w zespole, ponieważ miał półroczną przerwę – wywalili go za chwalenie się solówkami. Pochodził z biednej rodziny, dlatego został gitarzystą. Jego matka była sprzątaczką, a ojciec nie pracował, ponieważ wymigał się niepełnosprawnością. Mimo biedoty stać go było na gitarę, którą sprzedał później Adrianowi Smithowi. W Maidenach grał od samego początku, ale ciągle chwalił się solówkami, czym zraził do siebie Dennisa Wilcocka (podobno wystosowywał też aluzje co do drugiej części jego nazwiska) – ówczesnego wokalistę, za co wysłano go na urlop. Po powrocie przywitano go fanfarami, gdyż odkryto, że Bob Sawyer to jeszcze większe beztalencie niż Dave (bo Dave potrafił chociaż grać solówki).

Osobowość

Najpoważniejszy z wszystkich trzech gitarzystów Ironów, za co nie jest lubiany przez czarnych wioślarzy. Jego ruchy na scenie ograniczają się do kilku machnięć nogą, ewentualnie kiwnięcia ręką i obejścia wolnym krokiem całej sceny. Nie ma poczucia humoru, nie przeżywa emocjonalnie solówek (nawet własnych!) i w ogóle zachowuje się jak emo.

Ciekawostki

  • Jako jedyny z zespołu nie rusza się podczas grania, ewentualnie zrobi parę kroków.
  • Jeśli w jakimś utworze IM słychać solówkę, to z cała pewnością grał ją Dave, jeśli natomiast słychać dwie lub więcej – on gra tę pierwszą.
  • Nie lubi kurczaków, gdyż przypominają mu o Dennisie Wilcocku.
  • Jest żonaty i dzieciaty, a mimo wszystko kocha się w Steve'ie Harrisie.
  • Gra na gitarze zrobionej na specjalne zamówienie (tzw. Dave Murray Fender Stratocaster).
  • Kiedyś grał na Gibsonie Les Paulu, ale mu się znudził.

Zobacz też