Dirt (album)

Dirt
Wykonawca Alicja w Łańcuchach
Wydany 29 września 1992
Gatunek grunge
Długość ujdzie w tłoku w autobusie
Wytwórnia Kolumbia
Producent Dave Jerden
Następny Album Słoik much
Poprzedni Album Sap

Dirt – drugi album Alicji wydany w 1992. Layne zaczął mówić, że przestał ćpać. I tak wszyscy wiemy, że to kłamstwo. Doprowadził do jeszcze większego nawału pseudogrunge'owców, ale przyniósł dużo kasy na pomoc fundacji dla dzieci z Afryki.

[edytuj] Geneza

Album nazwany został brudem na pamiątkę, gdyż muzycy poznali się w piaskownicy, gdzie jeden z nich wylał wodę i potem obrzucił kolegę błotem, co go bawiło. Potem chodził do zerówki z podbitym okiem, ale warto było. Jednak mały terrorysta przeprosił, od tej pory codziennie chodzili na miejscowe bagna, żeby poćwiczyć celność. W późniejszych czasach teren przeznaczono na jakąś wieś, więc wybierali się na śmietnik. Wkrótce brud tak ich zauroczył, że nie używali mydła przez miesiąc, dzięki czemu matki nie mogąc podejść, zaczęły stosować bezstresowe wychowanie.

[edytuj] Tracklista

  1. Them Bones – bardzo pozytywny utwór o wybraniu się do krainy wiecznych łowów, flakach, trupach oraz ciele w trzecim stadium rozkładu.
  2. Dam That River – Layne przyznaje się do tego, że lubi znęcać się, mordować ludzi i zwierzęta futerkowe.
  3. Rain When I Die – można z tego wywnioskować, że Layne'a rzuciła kobieta, bo się wykastrował.
  4. Down in a Hole – opis wcześniejszego mieszkania członków zespołu potocznie zwanego „Nora”, co jak co, ale pięciogwiazdkowy hotel to raczej nie był.
  5. Sickman – tu widać, że wokalista nie przestał brać i przyznaje się, że jest chory psychicznie, co potwierdza się w rzeczywistości.
  6. Rooster – Layne ożenił się ze swoim kotem, a ze związku urodziły się małe psy, wnioski nasuwają się same.
  7. Junkhead – kolorowy świat namalowany farbami z Biedronki, lekko przyprawiony amfetaminą.
  8. Dirt – wokalista odczuwa chęć popełnienia harakiri, ale żeby zrobiła to za niego jakaś kobieta, na przykład mama, czy babcia.
  9. God SmackRyszard III oddał królestwo za konia, więc dziewczyna Layne'a też wolała zwierzę.
  10. Intro (Dream Sequence) – Bóg jest zrobiony z żelaza, a wino z krwi, zapaleni muzycy chcą być kapłanami.
  11. Hate to Feel – wokalista przyznaje, że oprócz zwierząt, nienawidzi także uczuć i żyletek, a zamiast marnować pieniądze na jedzenie, woli wypić sobie raz na jakiś czas koktajl Kaczyńskiego.
  12. Angry Chair – o wściekłym krześle, czyli przedmioty atakują W następnej części będzie wkurwiony kredens, zirytowane biurko oraz gratka dla zamachowców – wybuchająca lampka.
  13. Would? – album kończy się dojściem do konkluzji, że ćpanie jest złe, a Marysia to zła kobieta, autorowi gratulujemy wreszcie osiągniętej dojrzałości życiowej.
Nasze strony
Przyjaciele