Dominika (kraj)

Disambug Ten artykuł dotyczy państwa. Zobacz też dziewczynę o tym imieniu.
Dominika
Stolica Tutaj
Ludność 1 osoba – Dominika
Język urzędowy angielski
Ustrój demokracja
Religia chrześcijaństwo
Waluta dolary
 
Dominica parishes numbered

Plan rozbiorowy
Podział administracyjny Dominiki.

Dominika, dziewczyna ratownika!

Przeciętny uczeń o Dominice

Dominikapaństwo-wyspa przyłożone do Oceanu Atlantyckiego przy pomocy licznie występującego tutaj piasku. Położone w Karaibach tuż za Wielkimi Antylami, a dokładniej w Strefie Zawietrznej.

[edytuj] Historia

Już od dawiem dawna Dominika leży w tym samym miejscu i nie rusza się na krok. Wykorzystali to Indianie, którzy uciekając z wyniszczonej przez wojny wioski natrafili na skały, które okazały się wyspą. Od tej pory czerwonki żyły normalnie, tylko przez słońce zaczęły brązowieć. W 1493 roku teren odkrył Genueńczyk i wywiał nieporządanych gości w 4 dupy: Karaiby, Afrykę, Meksyk i USA. Następnie nowy władca lądu ogłosił przynależność terenu do Hiszpanii. To spowodowało na długie lata wojny o ląd z Francją i Anglią. Początkowo wygrywała Francja, potem terenem zawładnęła Anglia. W wyniku bitew na chwilę[1], teren nawet spadł na Zachodnie Indie. W końcu spór wyjaśniła sama wyspa, która ogłosiła niepodległość 3 listopada 1978 roku, gdy reszta nie otrząsnęła się jeszcze po Mundialu.

[edytuj] Geografia

Dominica IMG 5563

Noga Dominiki w powiększeniu

Różnorodny teren Dominiki charakteryzuje się głównie lasami i... lasami. Pośrodku wyspy stoi jeszcze wulkan, ale on jest nieczynny, więc jest tylko atrakcją turystyczną dla miejscowych mieszkańców.

[edytuj] Klimat

Z racji występowania tu licznej szaty roślinnej typu zielsko kraj już na papierze jest narażony na liczne deszcze, którym towarzyszą jeszcze chmury, krople deszczu i woda. Ponatto Dominika kiedyś miała wypadek z 2 płytami i do tej pory utyka między nimi, co powoduje częste trząsu-trząsu na terenie całej wyspy. Ponatto położenie wyspy w Strefie Zawietrznej Karaibów powoduje huragany, tornado i ogólnie wiatry.

[edytuj] (U)Strój

Dominika jest ubrana w szatę republiki, jednak pierwszy premier kraju próbował zmienić ją w dyktaturę. Efekt tego zachowania był łatwy do przewidzenia. Po wytępieniu władcy papież wziął w posiadanie państwo i posłał swoich przedstawicieli na miejsce. Do tej pory premierami stawały się tylko 4 osoby[2].

[edytuj] Demografia

Na Dominice z każdym rokiem ubywa mieszkańców, a nie mamy zamiaru zmieniać danych co sekundę, więc przejrzyjcie te wskazane i nie pytajcie:

  • Dominikanie – 90%
  • Murzyni – 90%
  • Księża – 29%
  • Papież – 0,00000001%

[edytuj] Religie

  • Chrześcijanie – 99,99%, w tym
    • Zakonnicy – 90%
    • Księdza – 8%
    • Zwykli śmiertelnicy – 1%
  • Inne cholerstwa – 0,01%

Przypisy

  1. Jakieś 4 lata.
  2. Ale to i tak więcej niż u nas.
Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach