Domysłów

Domysłów – wieś w województwie zachodniopomorskim, w powiecie kamieńskim, w gminie Wolin, na wyspie Wolin, u wybrzeży Bałtyku. Głównym atutem tej miejscowości jest fakt posiadania sklepu.

[edytuj] Historia

Archeolodzy odnaleźli liczne malowidła naskalne, obrazujące parzenie się osób płci przeciwnej.

[edytuj] Gospodarka

Hektary pól ciągnące się od południowej granicy po północną, stanowią główne źródło dochodu. Prosta ludność wiejska dorabia się, sprzedając na straganach rzepę, buraki, ziemnioki i marchew. Poza tym, zimą aktywne stają się liczne biedaszyby, z których to pozyskiwany jest węgiel. Na ogromną skalę, mieszkańcy kradną drzewo z lasu. Ważnym, i zarazem ostatnim ratunkiem miejscowej gospodarki jest otworzony nie tak dawno serwis RTV/AGD. Jakość oferowanych usług pozostawia wiele do życzenia, lecz nie zniechęca to pobliskich klientów do oddawania sprzętu do naprawy.

[edytuj] Kultura i rozrywka

Domysłów ma kilka miejsc kultów. Pierwszy z nich, najważniejszy, to daszek i ławka pod sklepem. Drugim miejscem spotkań jest miejscowy krzyż, pod którym regularnie spotkać możemy panie w podeszłym wieku, czasem ciągające ze sobą wnuków (a nuż wychowają się lepiej niż ich rodzice). Trzecim i ostatnim miejscem kultu jest tutejsza tablica ogłoszeń. Co ciekawe, przeważają informacje archiwalne, nawet z ubiegłego roku, o ile nie zniszczył je czas. Nowości zazwyczaj nie ma.

Nasze strony
Przyjaciele