Donkey Kong

Donkey Kong arcade - zapwizard 34102189

Chciałbyś mieć taki automat, co?

23 lata skakania przez beczki. 23 pierCenzura2ne lata

Mario o tej grze

Huga Buga HuHu HaU bUhuhhu

King Kong o tej grze

Donkey Kong – gra komputerowa i wideo wydana w 1981 roku przez Nintendo. Na początku gra była jedynie na automaty do gier i mało kto o niej słyszał. Dopiero po wydaniu tej gry na konsole Nintendo Entertainment System i Atari 2600 ktoś o niej usłyszał. To była pierwsza gra Nintendo, która była platformówką i pierwszą, którą ktoś w ogóle kupił oraz pierwszą, w której pojawił się Mario.

[edytuj] Fabuła

Tytułowy Donkey Kong to czarny charakter gry. Donkey Kong jest brązowym gorylem, który lubi jeść banany, ale jeszcze bardziej lubi porywać księżniczki. Jest zwierzęciem należącym do głównego bohatera gry, stolarza o imieniu Jumpman, który za dwa lata będzie hydraulikiem i zmieni nazwisko na Mario. Jumpman był życiowym niemotą i nie umiał zaopiekować się swoim gorylem, ba on go bił pięściami i kopał go. Donkey zemścił się za złe traktowanie właściciela porywając jego kobietę o jakże pomysłowym imieniu Lady[1]. Na początku goryl wspina się po drabinie na górę konstrukcji, po czym skacze kilkakrotnie, uszkadzając i przechylając platformy. Gdy gracz dostanie się na samą górę, pojawia się serce nad parą kochanków, jednak chwilę później zostaje ono złamane, gdyż goryl ponownie porywa dziewczynę, wspinając się jeszcze wyżej. I tak do momentu, gdy goryl nie upadnie na główkę. Na końcu gry Jumpman jednoczy się z ukochaną, a goryl upada na ziemię. Gra wtedy zaczyna się od początku na wyższym poziomie trudności.

[edytuj] Poziomy

  • Plansza 1 (25 metrów[2]) – Jumpman/Mario musi się wspiąć po konstrukcji zbudowanej z 7 stalowych platform, lekko przechylonych od skoków goryla i połączonych drabinami. Gracz musi także unikać płomieni oraz beczek zrzucanych przez Donkey Konga, które turlają się na sam dół konstrukcji.
  • Plansza 2 (50 metrów[3]) – Jumpman/Mario wspina się po pięciopiętrowej konstrukcji, na której znajdują się taśmy transportujące cement. W planszy tej również pojawiają się płomienie, które śledzą gracza. NES nie chciał męczyć graczy i zrezygnował z tego poziomu.
  • Plansza 3 (75 metrów[4]) – Jumpman/Mario, korzystając z dwóch wind posuwających się w przeciwne strony, unikając płomieni i obiektów regularnie wyrzucanych z góry, musi dostać się na szczyt konstrukcji. Fajnie było gdyby NES skasował też ten poziom.
  • Plansza 4 (100 metrów[5]) – Jumpman/Mario musi wcisnąć i usunąć osiem bolców[6], utrzymując konstrukcję w całości. Po ich wciśnięciu całość zawala się, a goryl upada na ziemię. Ostatecznie główny bohater jednoczy się z ukochaną, a gra zaczyna się od nowa z wyższym poziomem trudności.

Gra toczy się cały czas tylko na czterech, tych samych planszach. Po ich przejściu, gra toczy się od nowa, ale na wyższym poziomie, który różni się stopniem trudności wynikającym z liczby oraz szybkości przemieszczania się ruchomych obiektów i dodatkowych przeszkód. Oryginalna gra ma 22. poziomy. Ostatni poziom to tzw. ekran śmierci, bowiem z powodu błędu programisty Jumpman zawsze ginie po kilku sekundach, definitywnie kończąc rozrywkę[7].

[edytuj] Postacie

  • Jumpman – Stolarz, mąż Lady i właściciel Goryla Donkey Konga. Po drugiej części gry, gdy on staje się złą postacią gry, a goryl dobrą zostawia goryla i żonę. Następnie zmienia swoje imię i nazwisko oraz zatrudnia się jako hydraulik. Jego brat Luigi załawił mu tą pracę;
  • Donkey Kong – Brązowy goryl, który jak każdy goryl lubi jeść banany i porywać kobiety. Najprawdopodobniej nie porywał by ich, gdyby Jumpman wychował go na prawdziwego mężczyznę;
  • Lady – Żona Jumpmana i kobieta porwana przez goryla. Są plotki, że po drugiej części gry została księżniczką grzybkowego królestwa. Może to być prawda, ponieważ była porywana przez żółwia z kolcami i strasznym uzębieniem

Przypisy

  1. A nie mógł go po prostu pobić na śmierć
  2. to jeszcze mało
  3. Magik skakał z tej wysokości
  4. Dobra to już jest wysoko jak na budynek
  5. Jeżeli spadniesz śmierć na miejscu
  6. bez skojarzeń
  7. ciekawe czy ten programista po tej pomyłce stracił pracę czy nie
Nasze strony
Przyjaciele