Down to Earth

Down to Earth
Wykonawca Tęcza
Wydany 1979
Gatunek jeszcze chyba hard rock
Długość trochę za długi
Wytwórnia Polydor
Producent Roger Glover
Następny Album Trudne do wyleczenia
Poprzedni Album Niech żyje rock'n'roll

Down to Earthósmy solowy album Ozzy'ego czwarty album Rainbow, pierwszy bez Dio, za to jedyny z Grahamem Bonnetem i ostatni z Cozym. Ponadto pierwszy z Gloverem i Donem Airey'em. Jak więc widać, tylko Ritchie nigdy się nie zmienia.

[edytuj] Dlaczego tak, a nie inaczej

Po poprzednich albumach Ritchie stwierdził, że nie ma już tyle satysfakcji z ciężkiego grania, więc spróbuje czegoś nowego. Dokonał czystki, ale za to pozwolił się zrehabilitować Gloverowi, którego kiedyś wyrzucił z Deep Purple[1]. Promując ten krążek Tęcza była gwiazdą na festiwalu Monsters of Rock, który odbył się na zamku w Donington. Ale Ritchie ciągle nie był zadowolony, dlatego wokalista szybko wyleciał. Cóż, tęcza ma wiele odcieni.

[edytuj] Lista utworów

  1. All Night Long – od razu słychać, że to już trochę inne brzmienie, choć riff to stara jak świat zagrywka Blackmore'a.
  2. Eyes of the World – mroczny początek, bo zerżnięty od Gustava Holsta. Dalej już trochę gorzej.
  3. No Time to Lose – taki sobie rock 'n' roll, który przypomina, że na winylu jest tylko czterdzieści minut.
  4. Makin' Love – też rock 'n' roll, tylko trochę gorszy.
  5. Since You Been Gone – tu już można się nieźle uśmiać, bo zajeżdża popem. Cozy nawet zastanawiał się, czy nie będzie mu wstyd jak to zagra. Ale w końcu zagrali i promowało to album. A tak poza tym, to to cover jest.
  6. Love's No Friend – granie Mistreated już się znudziło Blackmore'owi, więc postanowił napisać coś podobnego, ale na tyle innego, by nie musieć wpisywać Coverdale'a jako współautora.
  7. Danger Zone – i jeszcze jeden rock'n'rollek. No, od biedy ujdzie.
  8. Lost in Hollywood – o pierwszej wycieczce Grahama do Los Angeles. Nie było aż tak źle.

[edytuj] Twórcy

  • Ritchie Blackmore – gitara, rządzenie, narzekanie.
  • Graham Bonnet – chodzenie w garniturze, posiadanie krótkich włosów. A, i jeszcze wokal.
  • Cozy Powell – perkusja i odchodzenie z zespołu.
  • Don Airey – wszystko, co ma klawisze, ponadto załatwianie sobie pracy na przyszłość u Glovera.
  • Roger Glover – gitara basowa, której nie słychać i pomaganie Ritchie'mu w rządzeniu, co akurat słychać.

Przypisy

  1. a tak poza tym, to ktoś musi pomagać przy komponowaniu, no i od razu znalazł też producenta
Nasze strony
Przyjaciele