FANDOM

Ewi

Podaj pilot

EWI (ang. Electric Wind Instrument, pl. Elektroniczny Wihajster Instrumentopodobny, czes. Električne Dymadlo) – wynalazek, dzięki któremu grajkowie dmiący we wszelkiego rodzaju flety i klarnety mogą się poszczycić graniem na elektryku.

Charakterystyka edytuj

Brzmieniowo nie różni się absolutnie niczym od keyboardu (po podłączeniu do komputera można grać nawet dźwiękiem serii z karabinu maszynowego), natomiast technika gry wymaga opanowania pewnych wuteefów znanych wyłącznie dmuchaczom. Dzięki temu można zasuwać po skali instrumentu niczym dziecko z ADHD po korytarzu, a EWI nigdy nie zawita w disco polo jako substytut trzymanej na szyi klawiatury.

Technika gry edytuj

No cóż... Mogłoby się wydawać, że na EWI się gra tak samo, jak na pierwszej z brzegu szałamai. No, jeśli by tę szałamaję nazwać saksofonem sopranowym, to tak. Z tą różnicą, że zamiast klap są metalowe blaszki, które nawet się nie ruszają[1]. Dla wygody można dostosować sposób palcowania[2], żeby się dało grać jak na dowolnym saksofonie, klarnecie, flecie, toalecie, a nawet trąbce.

Przypisy

  1. Jeśli jednak dzięki wystarczającemu uporowi którąś wcisnąłeś to wiedz, że naprawa tego nie podlega gwarancji.
  2. Tylko bez skojarzeń.