Enver Hodża

Enver Hodża (alb. Enver Hoxha; ur. 16 października 1908, zm. 11 kwietnia 1985) – człowiek będący rzekomo przywódcą Albanii. W rzeczywistości amerykański agent któremu mógł równać tylko płk. Kukliński. Koń trojańsku bloku wschodniego – oficjalnie popierał Związek Radziecki, a za plecami przekazywał wszystkie plany ZSRR Stanom Zjednoczonym. Pomimo mieszkania w USA udało mu się zabić kilkuset tysięcy mieszkańców Kosowa.

W latach 20. i 30. pracował we Francji i Belgii. Podczas II wojny światowej wspierał amerykański imperializm poprzez walkę przywódczą w okolicach Kosowa. Na nieszczęście Hodży plany wyzwolenia mieszkańców Kosowa nie zostały zrealizowane aż do 2008 roku. W 1941 roku na spotkaniu z Rooseveltem zainicjował operację Albania polegają na sfałszowaniu całej historii świata poprzez stworzenie nowego państwa graniczącego z Grecją i Jugosławią. Operację przeprowadzono w 1944 roku. Od tego momentu cały świat uwierzył w mistyfikację. W nagrodę Enver Hodża otrzymał władzę w rzekomym państwie – w rzeczywistości żył luksusowo w bogatej amerykańskiej willi, która po jego śmierci przypadła scjentologom i Travolcie.

Po śmierci w 1985 roku wyznaczył na swojego następce swojego wnuka – niejakiego Pawła Ryszarda Mikołajuwa, syna kosowskiego Amerykanina i Polki. Idealnie przeprowadzona mistyfikacja przyczyniła się do nadania mu przydomku, bo tytuł byłby zbyt oficjalny jak na wymyślony kraj, „Popek – Król Albanii”.

Medaille1785 To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny historii. Jeśli masz tyle lat, co Pai Mei – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele