Erytrea

Erytrea
Stolica jeszcze nie założyli, choć kraj istnieje prawie 20 lat
Ludność 10 milionów Murzynów i 1000 piratów morskich
Język urzędowy arabski
Ustrój republika
Religia islam
Waluta kamienie i piasek

Erytrea – kraj w Afryce znany głównie z biedy, choć do niedawna mieszkańcy Erytrei mogli szczycić się tym, że byli bogatsi od sąsiednich Etiopów, którzy z braku dostępu do morza musieli płacić opłaty celne na rzecz rządu Erytrei. Odkąd jednak Etiopia de facto podbiła Somalię a przynajmniej zrobiła tam porządną rozpierduchę, Etiopia woli korzystać z wód przybrzeżnych Somalii, nawet pomimo zagrożenia piratami.

[edytuj] Historia

Erytrea powstała dzięki wzmożonemu wysiłkowi działaczy Al-Kaidy, którzy ofiarnie poświęcili życie wielu żołnierzy etiopskich, by wyzwolić Erytreę spod okrutnego panowania Etiopii. Dodatkowo, jak przystało na śmiałe i otwarte umysły fundamentalistów islamskich, wybierając przyszłość, już podczas trwania wojny budowali domy, drogi i mosty, by po wojnie cieszyć się doskonałą infrastrukturą.

[edytuj] Gospodarka

Mieszkańcy zajmują się głównie ochroną gatunkową lwów i węży, a żyją głównie z tego, co wygrzebią spod ziemi. Budują domki z piasku i gliny, a także eksportują wodę do USA

W Erytrei mamy do czynienia z tzw. procesem fallluso-fellatyjnym, gdyż liczba domów publicznych przekroczyła liczbę domów mieszkalnych. Ocenia się, że wiek inicjacji seksualnej tylko dzięki zabiegom prezydenta podniósł się o 3 miesiące i wynosi teraz 13 lat.

Ciekawostką jest to, iż w czasie wojny etiopsko-erytrejskiej Erytrea musiała przeznaczać 100% budżetu + kredyty na cele wojenne. Nawet Etiopia nie upadła tak nisko.

[edytuj] Demografia

[edytuj] Wyznania

[edytuj] Ustrój polityczny

Ustrój Erytrei to Faszyzm włoski, a rządząca partia, Narodowa Samoobrona Erytrei, w wyniku wyborów w 1998 roku zdobyła tylko 97 % głosów. Rządy dyktatorskie sprawuje tu w całości oddany Mussoliniemu Isaias Afewerki. Efytrea jest znana również z wielkiego umiłowania do mediów publicznych, świadczy o tym to że w rankingu wolności dziennikarskiej zajęła ostatnie miejsce (czyli pierwsze jak odwróci się ranking).

Nasze strony
W innych językach